خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماموستا کریمی: نباید کاری کنیم که مردم از دین متنفر شوند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی «ماموستا کریمی» با بیان اینکه حکم خدا را آنگونه که هست باید منتقل کنیم، گفت: قدرت‌ها باید تابع حق و خرد باشند تا مردم از دین زده نشوند. ما نباید کاری کنیم که مردم از دین متنفر شوند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در چهارمین دور گفتگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با کلیسای شرق آشوری که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: اولین آیات الهی بر جان و روح و قلب آخرین فرستاده الهی با لفظ اقرأ نازل شد تا نشان دهد اسلام دین محب و مهربانی است همانند مسیح که عاشق عالم بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان اهانت به دیگر پیامبران را اهانت به پیامبر خاتم می‌دانند گفت: آیات قرآن کریم شامل همه کتب آسمانی است. همه ادیان آسمانی یکی هستند و علمای جهان اسلام وارث حضرت عیسی، موسی، ابراهیم و نوح هستند. طبق صریح روایات، عالمان مسلمان وارث انبیا هستند. در اینجا گفته نشده وارث پیامبر اکرم بلکه منظور همه پیامبران بوده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مسلمانان همانند حضرت عیسی از همه مظلومان دفاع می‌کنند و اگر در برخی از حوزه‌ها ابراز مخالفت می‌کنند به خاطر همان آئین حضرت عیسی مسیح است که همواره از مظلومان دفاع می‌ کردند.

وی افزود: امروزه یکی از مخالفت‌های جامعه اسلامی آن است که چرا مردم افغانستان، سوریه و فلسطین مظلومانه به دست ظالمان و غاصبان سرزمین‌های اشغالی کشته می‌شوند. مسلمانان این را اهانت می‌دانند که به اسم مسیحیت و یهودیت دیگران را بکشند و مسلمانان و مظلومان را از کشور خود اخراج کنند. جامعه اسلامی این اقدام خصمانه را رد می‌کند.

وی گفت: ما حق حکومت نداریم که یکی بلندگو شود و ادعای کدخدایی کند و بر جهان حکومت و سیطره داشته باشد چرا که هیچ انسانی بر انسان دیگر حق حکومت ندارد زیرا بر اساس آیات قرآن، همه ما با هم برابر هستیم.

ماموستا کریمی اضافه کرد: پیامبران هم نیامدند حکومت کنند بلکه آمدند تا امر و کلام خدا را به ما برسانند تا مردم راه خود را از این طریق پیدا کنند. پس چگونه است آن سوی دنیا برخی به خود اجازه می‌دهند که بر سایر مردم حکومت کنند.

وی با بیان اینکه دین اسلام، زرتشت، مسیحیت و یهودیت پیش از اینکه دین تکلیف باشد، دین تشخیص است و ما باید این تشخیص را به مردم انتقال دهیم تا موضع گیری افراد معلوم شود خاطرنشان کرد: ما باید همواره تابع حق، عقل و خرد باشیم. قدرت‌ها باید تابع حق و خرد باشند تا مردم از دین زده نشوند. ما نباید کاری کنیم که مردم از دین متنفر شوند. جوانان ما پاک و ادامه دهندگان راه ما هستند و باید کاری کنیم که خوب تربیت شوند و به ما افتخار کنند همان گونه که ما به گذشتگان افتخار می‌کنیم. بنابراین حکم خدا را آنگونه که هست باید انتقال دهیم. بدون کم و کاستی و انحراف به جوانان تقدیم کنیم. دین آسمانی دین محبت است. مشترکات کتاب‌های آسمانی را استخراج کنیم تا مردم بدانند چقدر اشتراکات فراوان و اختلافات نادر در ادیان آسمانی وجود دارد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.