خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محرومیت پنج بازیکن مسلمان در لیگ فوتبال فرانسه

حمایت اجباری از همجنس‌گرایی؛

پنج بازیکن مسلمان تیم فرانسوی “تولوز” به دلیل امتناع از پیوستن به کمپین مبارزه علیه “همجنس‌گرا هراسی” از بازی آینده تیم خود مقابل تیم نانت کنار گذاشته شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از تیم‌های فرانسوی در دو لیگ برتر این کشور خواسته شده است که اقداماتی نمادین از جمله؛ استفاده از شماره‌های رنگی بر روی پیراهن‌های ورزشی و حمل بنرهایی مخصوص جهت حمایت از همجنس‌گرایان انجام دهند، امری که با مخالفت چند بازیکن مسلمان مواجه شده است.

پنج بازیکن مسلمان تیم فرانسوی “تولوز” به دلیل امتناع از پیوستن به کمپین مبارزه علیه “همجنس‌گرا هراسی” از بازی آینده تیم خود مقابل تیم نانت کنار گذاشته شدند.

از تیم‌های فرانسوی در دو دسته برتر این کشور خواسته شده است که شماره‌های رنگی LGBTQ را روی پیراهن‌ها بزنند و بنرهایی را برای جلب توجهات در روز جهانی پیشگیری از همجنس‌گراهراسی، ترنس‌هراسی و دوجنس‌گراهراسی در ورزشگاه‌ها نصب کنند.

دیلی میل گزارش داد که پنج بازیکن تولوز – زکریا ابوخلال، موسی دیارا، فارس چایبی، لوگان کاستا و سعید هامولیچ – نارضایتی خود را از این کمپین به فیلیپ مونتانیه سرمربی تیم ابراز کرده‌اند.

در همین راستا باشگاه تولوز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برخی از بازیکنان تیم، مخالفت خود را در مورد ارتباط تصویرشان با رنگ‌های رنگین‌کمان نشان‌دهنده جنبش LGBTQ ابراز کرده‌اند.» در این بیانیه آمده است: «با وجود احترام به انتخاب‌های فردی بازیکنان خود، باشگاه فوتبال تولوز تصمیم گرفت این بازیکنان را در بازی مقابل تیم نانت کنار بگذارد.»

زکریا ابوخلال مراکشی در حساب اینستاگرام خود تایید کرد که در بازی مقابل نانت شرکت نخواهد کرد. وی در حساب توییتری خود نوشت: «اول از همه، می‌خواهم تاکید کنم که برای هر فرد صرف‌نظر از ترجیحات شخصی، جنسیت، مذهب یا پیشینه‌شان، بالاترین احترام را قائل هستم. این یک اصلی است که می‌بایست هرچه بیشتر بر آن تاکید کرد».

وی در ادامه نوشت: «احترام ارزشی است که من برای آن احترام زیادی قائل هستم. این به دیگران نیز تعمیم می‌یابد، اما شامل احترام به باورهای شخصی من نیز می‌شود. بنابراین فکر نمی‌کنم برای این کمپین مناسب باشم».

مصطفی محمد، بازیکن ملی‌پوش مصری نانت نیز در شبکه‌های اجتماعی دلایل عدم حضور خود در کمپین و بازی مقابل تولوز را منتشر کرد. وی در توییتی نوشت: «اصلاً نمی‌خواهم بحث کنم، اما باید موضع خود را اعلام کنم. من به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذارم. من به همه اعتقادات و باورها احترام می‌گذارم. این احترام شامل همه می‌شود، در نتیجه این احترام شامل حال من نیز می‌شود. با توجه به ریشه‌ها، فرهنگ، اهمیت اعتقادات و باورهایم، امکان شرکت در این کمپین برای من وجود نداشت. امیدوارم به تصمیم من احترام گذاشته شود و همچنین خواستم در این مورد بحث نکنم و با همه محترمانه رفتار شود».

روزنامه فرانسوی L’Equipe گزارش داد که مصطفی به همراه تیم نانت به تولوز سفر کرد، اما پس از خودداری از پوشیدن پیراهن LGBTQ تصمیم گرفت در هتل بماند و به استادیوم نرود.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.