خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اگر خداوند مکان ندارد پس نزدیک شدن به او یعنی چه؟

نزدیکی به خداوند یعنی چه؟ آیا نزدیکی‌ای غیر از نزدیکی مکانی وجود دارد؟ گاهی علت قرابت معنوی، نسبت است، یعنی برادر یا پسرعمو بودن. این را نمی‌توان به خدا نسبت داد چرا که خداوند خویشاوندانی ندارد. امام موسی صدر به این پرسش های فلسفی در کتاب خویش پاسخ می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بیایید اندکی بیاندیشیم و مفاهیم کهنه‌ای را که از کودکی با ما بوده‌اند، از ذهن خارج کنیم. نزدیکی به خداوند یعنی چه؟ آیا نزدیکی‌ای غیر از نزدیکی مکانی وجود دارد؟ گاهی علت قرابت معنوی، نسبت است، یعنی برادر یا پسرعمو بودن. این را نمی‌توان به خدا نسبت داد چرا که خداوند خویشاوندانی ندارد. نزدیکی دو نوع است: یکی نزدیکی عاطفی و یکی نزدیکی از جهت هم‌صفت بودن. وقتی می‌گوییم فلانی به کسی نزدیک است، یعنی در صفات آن دو، نزدیکی و هماهنگی وجود دارد. نزدیکی بدین معنا مفهومی اسلامی است. میزان تقرب به خداوند به اندازهٔ اتصاف به صفات الهی و تخلق به اخلاق خداوندی است. پس اتصاف به اوصاف خداوند یعنی کسب علم و مهربانی و قدرت و عزت و آفرینندگی و دیگر صفات الهی.

پاسخ امام موسی صدر را در کتاب «عبادت یا عبودیت» بخوانید.

نمایشگاه بین المللی کتاب، راهرو ۱۹، غرفهٔ ۱۶
۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت، ساعت ۱۰ تا ۲۰

هم‌چنین به صورت مجازی با ۱۰٪ تخفیف در سایت مؤسسه و سایت نمایشگاه مجازی کتاب:
imamsadr.ir/shop
book.icfi.ir

چشم به راهتانیم.

منبع کانال تلگرامی امام موسی صدر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.