خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «ایده‌های گفت‌وگو با دیگران» اثر آیت‌الله تسخیری بررسی می شود

واکاوی کتاب «ایده‌های گفت‌وگو با دیگران» نوشته آیت‌الله محمد علی تسخیری ۲ خردادماه طی نشستی در مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «ایده‌های گفت‌وگو با دیگران» نوشته آیت‌الله محمدعلی تسخیری با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب در محل ساختمان شماره ۱۴ این سازمان برگزار می‌شود.

کتاب «ایده‌های گفت‌وگو با دیگران» از جمله آثار آیت‌الله محمد علی تسخیری است که به زبان فارسی ترجمه و از سوی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی منتشر شده است. این اثر، بررسی راه‌های گفت‌وگوی اسلام با جهان اسلام و غیر مسلمانان را ارائه کرده و تلاشی است تا ایده‌ها و پیشنهادهایی در جهت تقویت گفت‌وگوها مطرح شود.

این کتاب در چهار فصل تدوین شده است. فصل اول: گفتمان اسلامی و بازگشت به میانه گرایی، فصل دوم: نقش تمدنی امت اسلامی، فصل سوم: رابطه با ادیان، فصل چهارم: رابطه با غرب.

امت اسلامی و گزینه صلح جهانی در چارچوب روابط همسنگ تمدن‌ها، نقش دوره کنونی سازمان کنفرانس اسلامی، آیسسکو و قرن بیست و یکم: چالش‌ها و مسئولیت‌ها، نگرش کوتاه به دیدگاه اسلام نسبت به رابطه میان حق و تکلیف و عدالت، فلسفه رابطه بین صلح و عدالت، گفت و شنود بین اسلام و مسیحیت، موانع و راه حل‌ها و رابطه اسلام و غرب نیز عناوین برخی موضوعات طرح‌شده در این کتاب هستند.

بنابر اعلام این خبر، این نشست تخصصی روز سه‌شنبه، ‌۲ خردادماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.