خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطرناک‌تر از اصلاحات قضایی | بازتعریف مفهوم «یهودی» در فلسطین اشغالی

این طرح که از آن با عنوان بازتعریف مفهوم «یهودی» یاد می‌شود، یکی از ارکان رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد که از اصلاحات قضایی دولت سیاسی نتانیاهو خطرناک تر و مهم تر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در حالی که اعتراضات در خیابان‌های تل آویو وارد هفته بیستم شده است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از طرحی در کابینه رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند که خطرناکتر از اصلاحات قضایی است. این طرح که از آن با عنوان بازتعریف مفهوم «یهودی» یاد می‌شود، یکی از ارکان رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

بازتعریف «یهودیت» بر اساس انتساب به جد پدری

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نسبت به تعریف مجدد کابینه افراطی نتانیاهو از مفهوم «یهودی» هشدار داد و این طرح را ممانعت از حضور مهاجران یهودی روسی‌زبان در فلسطین اشغالی توصیف کرد. این گزارش می‌نویسد: «سیمخا روتمن» یکی از چهره‌های تاثیرگذار کابینه نتانیاهو بر اصلاح قانون مهاجرت تاکید دارد و می‌گوید قانونی که از سال ۱۹۵۰ تصویب شده است باید اصلاح شود و صلاحیت کسانی که می‌خواهند تابعیت رژیم صهیونیستی را دریافت کنند، باید بازنگری شود.

«اصلاح قانون بازگشت» خواسته مکرر اعضا ائتلاف کابینه کنونی بوده است. اعضا کابینه خواستار لغو شرط «جَد» از قانون بازگشت هستند. این قانون اصلاحیه سال ۱۹۷۰ بر قانون بازگشت است و کسانی را که یک جد یهودی داشته باشند «یهودی» اطلاق کرده، به آنها تابعیت رژیم صهیونیستی را اعطا می‌کند.

این گزارش هاآرتص تصریح می‌کند از دوران اتحاد جماهیر شوروی- که کسانی را که پدرشان یهودی بود، یهودی اطلاق می‌کرد- مهاجرانی که از روسیه، بلاروس و اوکراین می‌آیند غالباً از این ماده قانونی استفاده می‌کردند. تعریف اتحاد جماهیر شوروی از یهودی بودن فرد، مورد قبول جوامع اصلاح طلب و محافظه کار آمریکای شمالی هم بود. در حالی که در دیدگاه عمومی، یهودی کسی است که مادرش یهودی باشد. به همین دلیل تلاش کابینه کنونی برای تغییر تعریف شرعی یهودیت، منبع نگرانی بزرگی در مهاجران روس زبان روسیه، اوکراین و بلاروس است. چرا که با تعریف جدید، آنها در تعریف یهودیت نخواهند گنجید و شهروندی آنها در رژیم صهیونیستی زیر سؤال خواهد رفت.

۴۰۰ هزار نفر در خطر اخراج

در خصوص اینکه اجرای این قانون چه تبعاتی در جامعه رژیم صهیونیستی خواهد داشت، «الکس رِف» مؤسس «جمعیت لابی ۱۰۰ میلیونی»- که در حال حاضر حافظ منافع ۱.۵ میلیون روس زبان در سرزمین‌های اشغالی است- هشدار داد، تغییر قانون بازگشت عواقب وخیمی برای ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان روس زبان رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت. کسانی که از سوی شریعت یهود در حال حاضر «یهودی» به حساب نمی‌آیند. این اقدام به مثابه آن است که به ۴۰۰ هزار نفر بگویید شما نسبتی با اینجا ندارید و ما رغبتی به حضور شما در اینجا نداریم. ماده قانونی که شما را به اینجا آورده است را لغو کردیم. یک اشتباه موقتی بود که رفع شد.

گزارش‌های نقل شده از قول «اسحاق یوسف»، بزرگترین حاخام سفاردی (صهیونیست‌های شرقی تبار) در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌گویند او گفته است: ده‌ها هزار نفر غیر یهودی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به رژیم صهیونیستی آمده‌اند. اینجا غریبه‌های بسیاری حضور دارند. برخی از آنها کمونیست‌هایی هستند که یا دین گریزند یا دین ستیز. آنها به هیچ وجه یهودی نیستند و به احزابی رأی می‌دهند که دشمن دین و بنیادگرایی دینی (حریدی‌ها) هستند. رژیم صهیونیستی آنها را باز خواهد گرداند تا در انتخابات حریدی‌ها در انتخابات پیروز شوند.

کابینه «نتانیاهو» هنوز این ماده قانونی را تغییر نداده است اما در عمل آنچه اتفاق افتاده این است که مهاجرت یهودیان روس زبان به فلسطین اشغالی سخت شده است. به عنوان مثال، در ماه گذشته میلادی، کابینه، فرآیند مهاجرت فوری از روسیه و بلاروس را لغو کرد. این اقدام کابینه موجب خواهد شد که مهاجرانی که آن دو کشور به فلسطین اشغالی آمده‌اند، ماه‌ها بدون تعیین وضعیت قانونی و حقوقی شان در انتظار موافقت با درخواست مهاجراتشان بلا تکلیف بمانند.

آنچه در حال رقم خوردن است یک نژادپرستی ریشه دار در کنار یک فریب بزرگ علیه جمعیتی بزرگ است که آنها را دهه‌ها قبل بی خانمان کرده‌اند. آژانس یهود، پیش از اشغال فلسطین با تبلیغ در میان کسانی که نسبت ضعیفی با یهودیت داشته‌اند آنها را به مهاجرت به فلسطین فراخوانده است. در زمانی که صهیونیست‌ها به جمعیت نیاز داشتند و برای آنها مهم نبود که از چه تباری هستند، جمعیت‌های وسیعی از افراد منتسب به یهود را به فلسطین آوردند و حالا با غیریهودی خواندن آنها می‌خواهند از فلسطین اخراجشان کنند.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.