خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سنگ بنای اولین مسجد شهر رد دیر کانادا گذاشته شد

انجمن فرهنگی اسلامی آلبرتای مرکزی، در یک اقدام تاریخی سنگ بنای اولین مسجد شهر رد دیر واقع در ایالت آلبرتای کانادا را گذاشت.

به گزارش سرویس ویکی ادیان (ادیان نیوز)، انجمن فرهنگی اسلامی آلبرتای مرکزی، در یک اقدام تاریخی سنگ بنای اولین مسجد شهر رد دیر را گذاشت.

این مکان عبادی، اولین مسجد برای مسلمانان در شهر «رد دیر» واقع در ایالت «آلبرتا» کانادا در ۳۰ سال گذشته است.

«جاوید اقبال»، عضو قدیمی هیئت مدیره و سخنگوی انجمن فرهنگی اسلامی آلبرتای مرکزی گفت که این انجمن چندین سال است برای ساخت این مسجد در حال جمع آوری پول است.

وی تاکید کرد که برای تکمیل پروژه، این سازمان باید نزدیک به ۳ میلیون دلار پول جمع آوری کند.

مسجد-شهر-رد-دیر-کانادا

تنها مکان عبادی که اوایل دهه ۱۹۹۰ در این شهر ساخته شد، ساختمانی است که خیلی بزرگتر از یک خانه کوچک نیست و در خیابان داگلاس در «دیر پارک» واقع شده است و حدود ۱۱۰ نفر را در خود جای می دهد.

به گفته اقبال، مسجد جدید آماده پذدیرایی از ۵۰۰ تا ۶۰۰ نمازگزار در آن واحد است.

وی افزود: این مسجد نه فقط مکانی برای عبادت بلکه محلی برای فعالیت‌های اجتماعی و معاشرت است.

سخنگوی انجمن فرهنگی اسلامی آلبرتای مرکزی گفت:این یک مکان چند منظوره است و با افزایش جمعیت مسلمانان در طول سالیان متمادی، پاسخگویی نیازهای جامعه خواهد بود.

اقبال می‌گوید که نبود یک مسجد بزرگ، خانواده‌های مسلمان را مجبور به تجدیدنظر در زندگی در یک مکان خاص کرده بود.

وی تصریح کرد که در یک سال آینده، ساختار اولیه این مرکز تکمیل خواهد شد و کارهای بیشتری طی یک یا دو سال آینده ادامه خواهد یافت.

مسجد-شهر-رد-دیر-کانادا

اقبال گفت: این فرصتی برای ماست تا مکانی مناسب برای عبادت برای نسل بعدی بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد که این یکی از معدود مساجد هدفمند در آلبرتا خواهد بود.

عضو قدیمی هیئت مدیره و سخنگوی انجمن فرهنگی اسلامی آلبرتای مرکزی با اشاره به برخی اقدامات خرابکارانه برای تخریب مسجد در آلبرتا گفت: در سال ۲۰۱۷ یک حادثه در مسجد محلی توسط چندین رسانه گزارش شد.

وی تصریح کرد که وظیفه اعضای جامعه مسلمانان محافظت از مسجد جدید با انجام کارهای فرهنگی برای آگاه کردن مردم درباره ارزش‌های دین اسلام و مسلمانان است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.