خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش جمعیت الوفاق به اعدام دو جوان بحرینی در عربستان

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به اعدام دو جوان بحرینی در عربستان سعودی این اقدام را سیاسی و بدون رعایت ساده‌ترین مسائل قانونی توصیف کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جمعیت الوفاق بحرین با انتشار توئیتی به اعدام دو جوان بحرینی توسط عربستان سعودی واکنش نشان داد و این اقدام را اشتباهی از سوی عربستان دانست.

در توییت جمعیت الوفاق آمده است: بحرین، امروز دوشنبه با خبر اعدام صادق ثامر و جعفر سلطان، دو جوان بحرینی، توسط مقامات سعودی عزادار شد. این اقدام، گامی خطرناک جهت افزایش تنش است.

در ادامه این توییت آمده است: به باور ما، اعدام این دو جوان بحرینی یک جنایت، اشتباه و اعدامی سیاسی است که بدون رعایت ساده‌ترین معیارهای قانونی و اخلاقی صورت گرفته است.

الوفاق در بخش دیگری از توییت خود نوشته است: نباید در حل‌وفصل مسائل سیاسی و قانونی، زبان کشتار به کار گرفته شود. حکومت بحرین به عنوان هم‌دست مقامات سعودی، در مورد این جنایت مسئول است.

الوفاق با تسلیت به ملت بحرین و خانواده دو شهید برای آنان صبر و آرامش آرزو کرد و عربستان را به تغییر سیاست‌های این چنینی که فاقد پایه و اساس قانونی است، فراخواند.

در همین رابطه سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، این اقدام عربستان سعودی را محکوم کرده و این دو شهید را قربانیان شکنجه نامید.

این سازمان در توییتی نوشت: اعدام صادق ثامر و جعفر سلطان باعث شد تا آمار قربانیان اعدام از ابتدای سال ۲۰۲۳ در عربستان سعودی به ۳۸ نفر برسد.

این سازمان همچنین خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن رویه هدفمندی شد که از سوی عربستان سعودی دنبال می‌شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.