خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محمد گورماز: استانبول به بزرگترین پایگاه علمای جهان اسلام تبدیل شده است

یکی از مقامات عالی رتبه دینی ترکیه «محمد گورماز» با اشاره به احداث دانشگاه جامع بین المللی معارف اسلامی برای آشتی سنت و مدرنیته در استانبول بیان کرد: استانبول به بزرگترین پایگاه علمای جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دکتر محمد گورماز مسئول گذشته سازمان دیانت ترکیه و عضو هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سفر روز گذشته به دوحه با استقبال گرم علی قره داغی دبیرکل اتحادیه و هیأت امناء و اعضای اتحادیه شعبه قطر مواجه شد.

دکتر محمد گورماز که از سوی دانشکده معارف اسلامی دانشگاه حمد به قطر دعوت شده است عصر دیروز سخنرانی با موضوع «تجدید مبدأ: چگونه علمای آینده باشیم» را ارائه کرد. این سخنرانی بخشی از برنامه جدید دانشکده است که برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌شود.

در این دیدار موضوعات زیادی از جمله انتخابات اخیر ترکیه، پیروزی و انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه و جهت‌گیری‌های دولت در رابطه با جوانان و نسل جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گورماز در سخنان خود با اشاره به اتاق فکری تحت اشراف خود و فعالیت‌های آن تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ دانشجو از بیش از ۳۰ کشور جهان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این مرکز تحصیل می‌کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد از زمانی که سلطان محمد فاتح استانبول را فتح کرد و علما را به این شهر فرا خواند، این دومین بار است که این شهر به محل اقامت علما تبدیل می‌شود.

در این نشست ایده تأسیس یک دانشگاه بین‌المللی با مرجعیت اسلامی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هدف از این کار تأسیس دانشگاهی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و ترکیبی از اصالت و نوگرایی است. بازدید گورماز از مقر اتحادیه در دوحه و سخنرانی وی در دانشکده مطالعات اسلامی نشان دهنده تعهد او به ارتقای دانش، آموزش و تعامل با مسائل جاری و مهم جهانی است.

منبع iumsonline
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.