خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا پاپ فرانسیس به کشوری سفر می‌کند که فقط ۱۳۰۰ مسیحی کاتولیک دارد؟

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، قرار است در اولین سفرش به سرزمین های دور از مغولستان دیدن کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز”، پیروان مسیحیت شاخه کاتولیک در مغولستان تنها به یک هزار و سی صد نفر می‌رسند اما سفر پاپ فرانسیس به این کشور به دلیل نزدیکی‌اش به چین برای کلیسای کاتولیک رم اهمیت استراتژیک دارد.

پاپ فرانسیس قرار است در بازه زمانی سی‌ویک آگوست تا چهارم سپتامبر به مغولستان سفر کند.

واتیکان اعلام کرد سفر پاپ به مغولستان به دعوت رئیس‌جمهور و رهبران کاتولیک این کشور صورت می‌گیرد.

“ماتئو برونی”،سخنگوی واتیکان، گفت جزئیات سفر پاپ در هفته‌های آینده اعلام می‌شود.

پاپ فرانسیس در آگوست گذشته جورجیو مارنگو، اسقف ایتالیایی، را به‌عنوان اولین کاردینال به مغولستان اعزام نمود تا مدیریت کلیسای کاتولیک در این کشور را بر عهده بگیرد.

کاردینال مارنگو ماه گذشته در رم در دیدار با پاپ فرانسیس در مورد اعزامش به مغولستان گفت‌وگو کرده بود.

از سویی هم پاپ فرانسیس در بازگشت از سفر ماه فوریه‌اش از آفریقا در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد احتمال سفرش به مغولستان خبر داده بود.

چرا مغولستان؟

بر اساس اعلام “خبرگزاری فعالیت‌های تبلیغاتی واتیکان(Fides)، تنها یک هزار و سی صد مسیحی کاتولیک در مغولستان زندگی می‌کنند.

از سویی هم بر اساس آمار وزارت خارجه ایالات‌متحده آمریکا در حدود شصت درصد از کل جمعیت مغولستان دین‌دار و مابقی بی‌دین می‌باشند. از شصت درصد جمعیت دین‌دار مغولستان، هشتادوهفت و یک‌دهم درصد بودایی، پنج و چهاردهم درصد مسلمان، چهار و دودهم درصد شمانیست، دو و دودهم درصد مسیحی و یک و یک‌دهم درصد پیروان دیگر ادیان می‌باشند.

اگرچه تعداد مسیحی‌های کاتولیک در مغولستان کم تراز کلیساهای محلی در بسیاری از کشورهای دیگر است اما این کشور برای واتیکان مهم ارزیابی می‌گردد.

مغولستان با چین مرز مشترک طولانی دارد و از روابط خوبی با پکن بهره می‌برد. پاپ در سفر به این کشور تلاش خواهد کرد برای بهبود اوضاع مسیحی‌های کاتولیک در چین گام‌هایی بردارد. مغولستان که زمانی بانام “مغولستان بیرونی” شناخته می‌شد، تا سال ۱۹۲۱ میلادی زمانی که به کمک اتحاد جماهیر شوروی سابق توانست استقلال خود را به دست بیاورد، بخشی از چین به‌حساب می‌آمد. “مغولستان درونی” اما همچنان بخشی از خاک چین باقی ماند.

سفر به کشورهایی که کاتولیک‌ها در آن‌ها اقلیت هستند در چارچوب سیاست پاپ درزمینهٔ توجه به مردم و مشکلات آن‌ها با عنوان “توسعه جوامع و کشورهای عقب‌افتاده” صورت می‌گیرد.

این در حالی ست که پاپ فرانسیس در دهمین سال رهبری یک میلیارد و سی صد میلیون مسیحی عضو کلیسای کاتولیک در جهان هنوز به بیشتر کشورهای اروپای غربی سفر نکرده است.

پاپ فرانسیس از سویی هم قرار است از دو تا ششم آگوست به کشور پرتغال سفر در مراسم روز جهانی جوان در لیسبون شرکت کند و از مکان مقدس “بانو فاتیما” دیدن نماید.

به گفته پاپ احتمال دارد وی سال آینده به نیز کشور هند سفر کند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.