خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبران مذهبی جهان: استفاده از سوخت های فسیلی باید متوقف شود

صدها سازمان و رهبران مذهبی جهان با امضای یک کار و زار از دولت ها خواستند معاهده عدم تکثیر سوخت های فسیلی را گسترش و اجرا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “ریلیجس مدیا سنتر” این سازمان ها و رهبران مذهبی جهان در نامه ای سرگشاده تاکید کردند معادن زغال سنگ و چاه های نفت و گاز زیادی هم اکنون فعال هستند و دنیا در تطبیق توافق پاریس مبنی بر دمای یک و نیم درجه سانتی گراد ناکام بوده است.

در نامه خاطرنشان شده اقدامات دولت ها بسیار کند بوده، در برخورد با شرکت هایی که در استفاده از سوخت های فسیلی بی ملاحظه و فریبکارانه عمل کرده اند توجه کافی صورت نگرفته و قوانین معنادار و به موقعی در زمینه آب و هوا تصویب نشده است.

در بخشی از نامه آمده است:”صد شرکت مسئول تولید بیش از هفتاد درصد دی اکسید کربن دنیا می باشد و تغییرات آب و هوایی بر زندگی، خانه و مزارع انسان های آسیب پذیر تاثیر منفی گذاشته است.”

جلوگیری ازگسترش معادن زغال سنگ و چاه های نفت و گاز، پیگیری تولید سوخت های فسیلی کنونی و تغییر جهانی به استفاده از انرژی های تجدید پذیر” از  دیگر خواسته های ست که سازمان های مذهبی دنیا در نامه خود بر آنها تاکید کرده اند.

اعتراض-علیه-سوخت-های-فسیلی
” جنبش لاوداتو سی و انجمن انگلیکن” از سازمان های بزرگ مذهبی دنیاست که این کار و زار را امضا کرده اند.
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.