خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر هندی سخنان اوباما در خصوص مسلمانان هند را به تمسخر گرفت

یک وزیر در دولت هند، سخنان رییس جمهور اسبق ایالات متحده در مورد مسلمانان هند را به تمسخر گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزیر دارایی هند اظهارات باراک اوباما مبنی بر اینکه دولت «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند باید از حقوق اقلیت مسلمان هند محافظت کند، به تمسخر گرفته و او را به ریاکاری متهم کرد.

در جریان سفر هفته گذشته مودی به ایالات متحده، اوباما به سی ان ان گفته بود که موضوع «حفاظت از اقلیت مسلمان در هند با اکثریت هندو» در دیدارش با جو بایدن ارزش طرح دارد.

اوباما گفت بدون چنین حفاظتی احتمال زیادی وجود دارد که هند در مقطعی شروع به از هم پاشیدن کند.

«نیرمالا سیتارامان» وزیر دارایی هند گفت: از این که اوباما در زمان سفر مودی به آمریکا با هدف تعمیق روابط، چنین اظهاراتی را بیان کرده، شوکه شده است.

سیترامان افزود: کسی این حرف را زده که در دوران ریاست جمهوری خودش مسلمانان را از سوریه تا یمن بمباران کرده است. چرا کسی باید به اتهامات چنین افرادی گوش دهد؟

گفتنی است از زمانی که دولت مودی از حزب بهاراتیاجاناتا در هند روی کار آمده گروه‌های افراطی هندو جرات، انگیزه و توان بیشتری برای به چالش کشیدن حقوق اقلیت‌ها از جمله مسلمانان پیدا کرده‌اند به طوریکه به بهانه‌هایی همچون ازدواج بین ادیانی، ذبح گاو، مسجد، صدای اذان و حجاب به مسلمانان حمله ور می‌شوند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.