خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خلال موسم حج

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از طریق فعال ساختن ربات راهنما هوش مصنوعی را در خدمت زائران بیت‌الله الحرام قرار داده است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خلال موسم حج، خدمات گسترده‌ای را به زائران بیت‌الله الحرام در بخش راهنمایی و پاسخ به پرسش‌های شرعی ارائه کرده است.

علاوه بر این خدمات آشنا ساختن زائران با احکام دینی و مناسک حج و همچنین خدمات موجود نیز اموری بوده است که از هوش مصنوعی برای انجام آن بهره گرفته شده است.

عبداللطیف الحسین، مدیر بخش هدایت و ارشاد الکترونیک در تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی تصریح کرد: این اداره از طریق فعال ساختن ربات راهنما هوش مصنوعی را در خدمت زائران بیت‌الله الحرام قرار داده است، این ربات راهنمای امکان تعامل با زائران را دارد و اطلاعات مرتبط با مکان‌یابی و همچنین پاسخگویی به پرسش‌های شرعی زائران را در اختیار آنها قرار می‌دهد این ربات امکان مرور و اشتراک‌گذاری مطالب از طریق تلفن همراه را نیز فراهم می‌سازد.

از سویی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از پاسخگویی به پرسش‌های ۱۰۰هزار زائر بیت‌الله الحرام در موسم حج خبر داد.

معاونت اداره کل امور ارشاد وابسته به تولیت کل با اعلام این خبر تصریح کرد: این اقدامات به عنوان بخشی از برنامه‌های ارشادی در موسم حج ۱۴۴۴ صورت گرفته است. به گفته وی در این دوره ۷۰ کارشناس این اداره در طول شبانه‌روز به پرسش‌های زائران در مرود مناسک حج و دیگر مسائل شرعی پاسخ داده‌اند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.