خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص هتک حرمت قرآن در سرزمین مدعیان فرهنگ و مدنیت

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی نسبت به هتک حرمت قرآن آورده است: یکبار دیگر در پرده‌ای جدید، اما با نمایشی کهنه و تکراری، قرآن کریم در مغرب‌زمین، سرزمین مدعیان فرهنگ و مدنیت، مورد هتک قرار گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پیامی ضمن محکومیت قرآن سوزی در کشور سوئد، همگان را به تدبیر و هوشمندی در قبالِ دسیسه‌های دشمنان، و نیز اقدامات پیشگیرانه‌ی فرهنگی و تربیتی، و تلاش برای گفت‌وگوهای بینا دینی و بینا فرهنگی دعوت کرد.

متن بیانیه حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در محکومیت جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

« وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً »

یکبار دیگر در پرده‌ای جدید، اما با نمایشی کهنه و تکراری، قرآن کریم در مغرب‌زمین، سرزمین مدعیان فرهنگ و مدنیت، مورد هتک قرار گرفت. اینکه یک‌نفر از روی جهل و جنون، اقدام به پرده‌دری نسبت به آخرین کتاب آسمانی کند، شاید آنقدر اعجاب‌برانگیز نباشد، اما زمانی که چنین اقدام وقیحی تحت عنوان آزادی نقد و بیان و با مجوز رسمیِ یک دولت غربی صورت می‌گیرد، می‌توان حدس زد که در سطحی کلان، تقدس‌زدایی از مقدسات مسلمانان و ایجاد تنش و التهاب در جهان اسلام و در مناسبات بینادینی، میان پیروان ادیان الهی، دنبال می‌شود.

این‌بار، در اقدامی تحریک‌کننده، یکی از شهروندان کشورهای اسلامی، به این کار زشت، سوق داده و گماشته شده است تا تنش‌ها و تقدس‌زدایی‌ها به اعماق جهان اسلام، کشانده شود. خوشبختانه، واکنش سریع، قاطع و فراگیر توده‌ها و نخبگان جهان اسلام، به‌ویژه، موضعگیریِ صریح و تاریخیِ مرجعیت اعلای شیعیان در عراق، حضرت آیت‌‌الله العظمی سیستانی، راه را بر فتنه‌انگیزان بست و دولت سوئد، میزبان این هتاکیِ اخیر را به عقب‌نشینی واداشت.

اینجانب به‌نمایندگی از کادر علمی و تحصیلیِ دانشگاه ادیان و مذاهب، به‌ویژه، هزاران دانشجوی عراقیِ مشغول به تحصیل در این دانشگاه، ضمن محکوم‌کردنِ هرگونه اهانت به ساحت نورانی و آسمانیِ قرآن کریم و همه‌ی مقدسات ادیان و ارزش‌های مورد احترام جهانیان، همگان را به تدبیر و هوشمندی در قبالِ دسیسه‌های دشمنان، و نیز اقدامات پیشگیرانه‌ی فرهنگی و تربیتی، و تلاش برای گفت‌وگوهای بینا دینی و بینافرهنگی، توصیه می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

 

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.