خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفیر ژاپن در افغانستان: مجسمه های بودا سرمایه دینی مردم بامیان است

سفیر ژاپن در افغانستان در جریان بازدید از مجسمه های بودا، ضمن ارزش‌‌گذاری این میراث فرهنگی، گفت که ژاپن از تلاش‌های سازمان یونسکو برای حفاظت از این آثار باستانی حمایت می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تاکاشی اوکادا، سفیر ژاپن در افغانستان، از مجسمه های بودا تخریب شده بودا در ولایت بامیان در مرکز افغانستان بازدید کرد و گفت این میراث فرهنگی غنی برای مردم بامیان یک سرمایه است.

وی افزود: «ژاپن از تلاش‌های سازمان یونسکو برای حفاظت از آثار باستانی به ویژه مجسمه‌های بودا در بامیان حمایت می‌کند.»

اوکادا در توئیترش نوشت در جریان بازدید از منطقه مجسمه‌های بودا از عملکرد باستان‌شناسان برای حفظ این سایت تاریخی سپاسگزاری کرده است.

سفیر ژاپن در سفر به بامیان از پروژه‌های سازمان ملل در امور پناهندگان با کمک مالی این کشور نیز بازدید کرد و با شماری از زنان بامیانی نیز دیدار و گفتگو داشت.

افغانستان که هزاران سال به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای فرهنگی شناخته شده دارای میراثی غنی است و میزبان ادیان و تمدن‌های گوناگونی از بودایی، زرتشتی، مسیحیت و یهودیت تا هندوها قبل و بعد از ظهور اسلام بوده است.

مجسمه‌های بودا
سفیر ژاپن در هنگام بازدید از مجسمه‌های بودا در بامیان افغانستان

همچنین به عنوان یک شریان اصلی در جاده ابریشم که هند را با ایران و چین متصل می‌کند، بقایای شهرهای باستانی، صومعه‌ها و کاروانسراها را در خود جای داده که میزبان مسافرانی از جمله مارکوپولو در راه رفتن به دربار پرزرق و برق کوبلای خان از نوادگان چنگیزخان بوده است.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.