خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احتمال وقوع جنگ داخلی در ترکیه با تشدید بحران سیاسی

به گزارش ادیان نیوز، نشریه های “برلین زیتونگ” و “سویدتچه زیتونگ” آلمان با اشاره به وضعیت سیاسی بحرانی منطقه خاورمیانه و بحرانی تر شدن وضعیت سیاسی داخلی ترکیه از احتمال تشدید بحران های سیاسی تا حد جنگ داخلی در این کشور خبر دادند.
نشریه “برلین زیتونگ” در گزارشی خود با تیتر “رئیس جمهور ترکیه در حال بالا بردن احتمال جنگ داخلی در این کشور است” نوشت: خاورمیانه در وضعیتی به سر می برد که تحمل هیچ جنگ داخلی دیگری را در خود ندارد، وقتی به وضعیت ترکیه توجه کنیم، خواهیم دید که همه چیز وابسته به بصیرت کردها در داخل ترکیه است.
این نشریه می افزاید: در حالی که اکنون سه سال است در منطقه جنوب و جنوب شرق ترکیه صدای اسلحه های گروه پ.ک.ک و ارتش ساکت شده است، اما هر لحظه می توان انتظار آغاز درگیری ها را داشت. از سوی دیگر اردوغان برای این که بتواند خود را به عنوان رئیس جمهور مطلق، پرقدرت و ملی ترکیه نشان دهد، مجبور به همکاری با گروه های ناسیونالیست و ارتش ترکیه است. اگر اختیارات بیشتری به ارتش داده شود، فرآیند صلح با کردها مورد ضربه واقع خواهد شد و این می تواند سر آغاز یک درگیری داخلی باشد.
نشریه “سویدتچه زیتونگ” نیز با اشاره به این که اردوغان از سال ۲۰۰۳ تا کنون در تمام انتخابات ها توانسته رای بالایی را برای خود کسب کند، آغاز شدن وزش بادهای مخالف او در داخل حزب را از علایمی عنوان کرد که می تواند کارها را برای اردوغان سخت کند.
این نشریه درادامه نوشت: اگر چه اردوغان دارای حجم طرفداران بالایی است، اما مخالفان درون حزبی و فساد مالی که خانواده اردوغان به آن گرفتار شده است، و نیز سیاست ها و رفتارهای فئودال وار اردوغان در حال صدمه زدن به او است.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.