خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«رسیدن به اشتراکات» هدف اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی است

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب:

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: همکاری کشورهای اسلامی برای دستیابی به اهداف مشترک از جمله ارزش های جهان اسلام و از موضوعات و اهداف اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در نشست خبری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی که امروز در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: در سومین دوره اجلاسیه وحدت اسلامی ۱۷۰۰ مهمان از کشورهای ایران، روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: اولویت اصلی دولت و وزارت امور خارجه ارتباط با کشورهای همسایه است و یکی از اهداف مجمع نیز پیگیری این اولویت است.

وی ادامه داد: همکاری کشورهای اسلامی برای دستیابی به اهداف مشترک از جمله ارزش های جهان اسلام است که در حال حاضر مورد هجمه دشمنان و غرب قرار گرفته و از موضوعات و اهداف اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان قومیت ها و زبان های مختلف، مذاهب و ادیان مختلف به صورت مسالمت آمیز طی قرن ها در کنار هم زندگی کرده اند، تصریح کرد: ایران در حال حاضر الگوی مناسب برای زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب در جهان است.

آقای شهریاری خاطر نشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که همه اقوام و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می کنند و آذربایجان غربی این ویژگی مهم را به صورت استانی در خود جلوه داده و این مایه افتخار برای این استان با مرکزیت ارومیه است.

وی خاطر نشان کرد: امروز حرکت قبیح قرآن سوزی را شاهد هستیم که گویای این است که ارزش هایی که در کشورهای غربی در حال توسعه است ارزش های لیبرال غیر اسلامی و اسلام ستیز است.

وی ادامه داد: مسلمانان در سراسر دنیا برادر هم هستند و صلح و دوستی بین تمام مسلمانان یکی از ارزش های مورد تاکید در قرآن کریم است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دشمنان اسلام با راهکارها و برنامه های مدون در تلاش برای تفرقه افکنی در کشورهای مختلف اسلامی است و این برنامه ها را به شکل ترور، ایجاد جنگ داخلی، توهین به مقدسات و قرآن سوزی اجرا می کند.

آقای شهریاری بیان کرد: ملت ایران تاکنون با هوشمندی و هوشیاری تمامی نقشه های تفرقه انگیز دشمن را خنثی کرده است.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.