خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجد ابراهیمی به بهانه برگزاری عیدهای یهودی

رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه به بهانه برگزاری مراسم مذهبی یهودی، مانع از حضور نمازگزاران در مسجد ابراهیمی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات اشغالگر صهیونیستی، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی را به بهانه برگزاری اعیاد یهودی بستند.

غسان الرجبی، مدیر مسجد ابراهیمی شهر الخلیل در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی گفت: مقامات اشغالگر مسجد را از ساعت ده دیروز سه‌شنبه تا ساعت ده امروز تعطیل کردند و از اذان و ورود نمازگزاران به مسجد جلوگیری کردند.

الرجبی بیان کرد که اشغالگران مسجد ابراهیمی و رواق‌های آن را بر روی شهرک‌نشینان یهودی برای انجام مراسم مذهبی باز کردند.

وی این اقدام را جنایت علیه مسجد ابراهیمی و نقض قوانین دانست و تأکید کرد: این مسجد موقوفه کاملاً اسلامی است و یهودیان حقی در آن ندارند. اشغالگران با اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانه علیه نمازگزاران، بستن درهای الکترونیکی، جلوگیری از اذان در آن و ممانعت از تردد شهروندان و بازداشت آنها به دنبال خالی کردن مسجد از نمازگزاران هستند.

از سال ۱۹۹۴، پس از آن که یک شهرک‌نشین افراطی صهیونیست، به نام باروخ گلدشتاین، ۲۹ مسلمان را در حال ادای نماز صبح به قتل رساند، مقامات اشغالگر مسجد ابراهیمی در الخلیل را به دو بخش خاص مسلمانان و یهودیان تقسیم کردند.

ماه گذشته وزارت اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در طول ماه ژوئن گذشته، شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان اشغالگر بیش از ۱۹ بار به مسجدالاقصی یورش برده و همچنین صهیونیست‌ها در مسجد ابراهیمی واقع در الخلیل ۴۶ بار مانع اذان شده‌اند.

این وزارتخانه در گزارشی تصریح کرده است: مسجدالاقصی واقع در شهر قدس اشغالی هر روز به جز شنبه‌ها و جمعه‌ها با هدف تحمیل تقسیم‌بندی زمانی و مکانی این مسجد در ساعات صبح و عصر مورد هجوم شهرک‌نشینان قرار می‌گیرد. علاوه بر این مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل نیز شاهد حملات مکرر از جانب شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست بوده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.