خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکرار قرآن سوزی اینبار در مقابل سفارت ایران در سوئد/مومیکا: پیام های قرآن نباید به مردم سوئد برسد

در ادامه حوادث تلخ و توهین آمیز بی احترامی به قرآن در برخی کشورهای اروپایی، بار دیگر کتاب مقدس مسلمانان در مقابل سفارت ایران در استکهلم، پایتخت سوئد، از سوی سلوان مومیکا آتش زده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “الجزیره”، سلوان مومیکا که از مسیحیان عراق می‌باشد و در ماه‌های اخیر با بی‌احترامی‌های چندین باره‌اش به قرآن به عنوان یک چهره ضد اسلامی شناخته می‌شود، روز گذشته یک بار دیگر قرآن را در مقابل سفارت ایران در پایتخت سوئد به آتش کشید.

این چهره ضد اسلامی حین آتش زدن قرآن گفت: “می‌خواهم مردم سوئد را در مقابل پیام‌های قرآن مصون نگه دارم.”

این در حالی‌ست که حوادث قرآن سوزی و تکرار آن در ماه‌های اخیر در سوئد از سوی سلوان مومیکا خشم و نفرت شدید مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشته، نمایندگی‌های سیاسی سوئد در برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق مورد حمله قرار گرفته و ماموریت‌های دیپلمات استکهلم با خطر مواجه شده است.

دولت سوئد اما به بهانه حفظ آزادی بیان تاکنون اقدام قاطع و محکمی در توقف حوادث قرآن سوزی و بازداشت عوامل بی‌احترامی به کتاب مقدس مسلمانان انجام نداده است.

مومیکا افزود: علی‌رغم تهدیداتی که متوجه او شده، قرآن سوزی را ادامه می‌دهد.

مومیکا به خبرگزاری سوئدی “تی تی” گفت: آزادی بیان دارد و می‌تواند همچنان قرآن را آتش بزند.

از سویی هم در تظاهراتی که روز گذشته برای آتش زدن قرآن در مقابل سفارت ایران در سوئد برگزار شده بود یک زن با کپسول آتش نشانی به سلوان مومیکا حمله ور شد.

ویدئوهای نشر شده از این رویداد نشان می‌دهد یک زن با استفاده از کپسول آتش نشانی به مومیکا حمله ور می شود و به سوی او پودر می پاشد. پلیس اما این زن حمله کننده به عامل بی احترامی به قرآن را دستگیر کرد.

مومیکا نیز در ادامه تظاهرات خود را از سر گرفت.

 

توهین+به+قرآن
پلیس سوئد اعلام کرد هویت زن حمله کننده مشخص نیست و او به جرم اخلال در نظم عمومی بازداشت شده است. “تو هاگ”، سخنگوی پلیس سوئد، گفت این زن به اتهام “بر هم زدن نظم عمومی و خشونت علیه پلیس” بازداشت شده است.

کشورهای اسلامی اما اقدامات پلیس سوئد برای کنترل حوادث توهین آمیز به قرآن کریم را کافی نمی دانند.

پلیس سوئد با اینکه پرونده ای مبنی بر اظهارات نفرت انگیز علیه مومیکا تنظیم کرده اما همچنان با استناد به قوانین خود در حفظ آزادی بیان مجوز لازم برای برپایی تظاهرات از سوی مومیکا را صادر می کند.

قوانین “اظهارات نفرت انگیز” در سوئد در مورد جلوگیری از بیان اظهارات توهین آمیز و تحریک کننده نژادی، دینی و جنسی علیه یک گروه یا یک فرد نیز در قبال حوادث قرآن سوزی از سوی مومیکا اجرا نشده است.

دولت سوئد در عین حال روز گذشته جمعه تاکید کرد برای جلوگیری از حوادثی که امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازد به دنبال راه های احتمالی قانونی از طریق انجام یک تحقیق می باشد تا مانع صدور مجوز به تظاهرات های شود که در آنها به یک گروه یا فرد خاص در زمینه دین، جنسیت و نژاد توهین می شود.

گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد، گفت در تحقیقی که قرار است صورت گیرد قانون گذاری در کشورهایی مثل فرانسه، نروژ و هلند که از آزادی بیان گسترده برخوردارند و کمتر دچار تهدیدات امنیتی ناشی از جنجال های مذهبی می شوند، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مومیکا، عامل بی احترامی به قرآن، گفته است هدف تظاهرات و سوزاندن قرآن از سوی وی دین اسلام می باشد نه مسلمانان!

مقامات سوئدی نیز در اظهاراتی تازه نسبت به افزایش حوادث تروریستی در این کشور پس از حوادث قرآن سوزی اخطار داده اند؛ نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه هفته گذشته گفت این کشور اکنون برای گروه های مسلح و تروریستان به یک اولویت تبدیل شده است.

از سویی هم، تکرار حوادث قرآن سوزی از سوی سلوان مومیکا، با برخی اعتراضات همراه بوده است.

در تظاهرات روز گذشته، عده ای که لباس آتش نشانی به تن و کلاه های پلاستیکی آتش نشانی را در دست داشتند علیه اقدامات ضد اسلامی مومیکا اعتراض کردند.

آنها فریاد می زدند “نفرت انگیزی” را متوقف کنید.

چهره های اسلامی در سوئد نیز از دولت این کشور خواسته اند راه هایی برای توقف قرآن سوزی پیدا کند.

این در حالی ست که آخرین قوانین مربوط به توهین به مقدسات در سوئد در سال ۱۹۷۰ میلادی کنار گذاشته شد و دولت تصمیمی به اجرای دوباره آنها ندارد.

باید گفت سلوان مومیکا در ماه ژوئن گذشته نیز در روز عید قربان قرآن را در مقابل مسجد اصلی استکهلم آتش زده بود.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.