خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس در سفری پنج روزه به مغولستان می‌رود

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، از تمایلش به سفر به مغولستان در جمعه هفته جاری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “میلی آنلاین”، پاپ فرانسیس گفت: “بسیار خوشحالم سفرم به مغولستان را از روز جمعه آغاز کنم.”

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یک‌شنبه در مراسم عبادی آنجلوس در میدان سنت پیتر سفر به مغولستان را از جمله سفرهایی توصیف کرد که همواره آرزوی آن را داشته است.

پاپ فرانسیس افزود دیدار با پیروان مسیحیت در مغولستان که از نظر تعداد اندک اما از نظر ایمان و کمک های خیریه بزرگ می باشد می تواند خوشحال کننده باشد.

پاپ گفت: “بسیار مشتاقم با مردمی خردمند و برجسته با سنت‌های دینی بزرگ در یک کشور آسیایی که بین چین و روسیه واقع شده دیدار کنم.”

باید گفت بیشتر جمعیت مغولستان را پیروان دین بودایی تشکیل می‌دهند و تعداد مسیحیان بسیار اندک است.

پاپ فرانسیس در این سفر قرار است با رهبران سیاسی و نمایندگان کلیسا دیدار و در یک گفت و گوی بین ادیان شرکت کند. رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین یک دیدار عمومی بزرگ نیز خواهد داشت.

جامعه مسیحیان کاتولیک در مغولستان که در  گذشته ارتباط نزدیکی با اتحاد جماهیر شوروی داشت و با یک سیستم حزبی چندگانه اداره می‌شد، بسیار اندک است، از جمعیت بیش از سه میلیون مغولستان تعداد مسیحیان به سختی به یک هزار و چهار صد و پنجاه نفر می‌رسد.

پاپ فرانسیس در عین حال از مقامات مغولستان بابت دعوت‌های مکررشان از وی و نیز از کسانی که سفرش به این کشور آسیایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند قدردانی کرد.

سفر پاپ فرانسیس هشتاد و شش ساله از رم به آلان باتور در حالی قرار است پنج ساعت پروازی طول بکشد که رهبر کاتولیک‌های جهان به دلیل عمل جراحی که در ماه ژوئن داشت به سختی می‌تواند راه برود.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.