خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انهدام هسته حزب تحریر اسلامی توسط سازمان امنیت فدراسیون روسیه در کریمه

سازمان امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد هسته حزب تحریر اسلامی که شش عضو آن مشغول جذب نیرو در میان مسلمانان در جمهوری کریمه بودند، منهدم شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان امنیت فدراسیون روسیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هسته حزب تحریر اسلامی که شش عضو آن مشغول تبلیغات و استخدام نیرو در میان مسلمانان محلی در جمهوری کریمه بودند، منهدم شد.

در اطلاعیه سازمان امنیت آمده است: سازمان امنیت فدراسیون روسیه با همکاری سرویس فدرال نیروهای گارد ملی فدراسیون روسیه در خاک جمهوری کریمه، فعالیت هسته سازمان بین المللی تروریستی تحریر اسلامی، متشکل از شش عضو ساختار منطقه ای آن را متوقف کرد.
سازمان امنیت فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که اعضای این گروه تروریستی بر اساس ایده ایجاد خلافت جهانی، تخریب نهادهای جامعه سکولار و سرنگونی قهری دولت مشغول فعالیت‌های غیرقانونی بودند. آنها از اقدامات توطئه آمیز در جلسات خود برای گسترش ایدئولوژی تروریستی در میان ساکنان کریمه و جذب مسلمانان کریمه در صفوف خود استفاده می‌کردند.
بازپرسان تعداد زیادی مواد ممنوعه و همچنین وسایل ارتباطی و رسانه‌های الکترونیکی را که از آنها برای فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌شد، کشف و ضبط کردند. علاوه بر این، مقدار زیادی ارز خارجی به منظور تامین مالی سازمان تروریستی کشف شد.

حزب تحریر اسلامی طبق رای دادگاه عالی روسیه در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۳ سازمان تروریستی وفعالیتش در خاک روسیه ممنوع اعلام شده است.

اغلب کشورهای منطقه از سال ۲۰۰۳ تاکنون از حزب التحریر به عنوان یک سازمان تروریستی در کشورشان یاد می‌کنند و بر همین اساس فعالیت آن را غیرقانونی می‌دانند.

تحلیلگران معتقدند که افراد این گروه به دستور برخی عوامل خارجی در منطقه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت‌های مرکزی در این منطقه با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند.
این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در منطقه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه برای اقدامات تروریستی می‌پردازند.

البته فعالیت این گروه افراطی با گرایش سلفی گری صرفا به آسیای میانه و قفقار محدود نمی‌شود، بلکه به جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا نیز کشیده است.

منبع اسپوتنیک
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.