خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحدت ادیان و اقوام در پیاده روی اربعین فرصت خوبی برای تبلیغ وقف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: گفتمان فرهنگی، سیاسی و وحدت ادیان و اقوام مختلف حول محور امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین فرصت خوبی برای تبلغ وقف فراهم می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی درخصوص وحدت ادیان و اقوام در پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ گفت: برای هشتمین سال متوالی موکب واقفان خیر اندیش را برپا کردیم که برخلاف سال‌های گذشته که در مرز مهران مسقر بودیم؛ امسال مرز تمرچین را پوشش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای هزینه موکب‌ها ۳ میلیارد تومان برآورد مالی انجام شده خاطر نشان کرد: هزینه‌ها از محل اجرای موقوفات اربعین و همچنین موقوفه «حاج فتح الله خان درویش» که دویست سال پیش وقف شده است، تامین می‌شود.

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی ادامه داد: با کمک حدود ۸۰ نفر از عوامل اجرایی و نیروهای مردمی روزانه با ۱۰ هزار پرس غذای گرم از زائران پذیرایی می‌کنیم که تا دو روز بعد از اربعین این موکب برپا خواهد بود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف پیاده روی اربعین تاکید کرد: این حرکت تنها یک موضوع دینی و مذهبی نیست بلکه ابعاد مختلفی را شامل می شود.به طور نمونه اگر بخواهیم این مسئله را از بعد اقتصادی بررسی کنیم می‌بینیم به برکت امام حسین (ع)مسیرهای تردد مواصلاتی و راه‌ها و زیر ساخت‌های آن فراهم و تقویت شده و خود این مسئله به آبادانی کمک زیادی کرده‌است.

جوانبخت ادامه داد: از نظر سیاسی هم استان ما محل تردد اقوام و ادیان است.در شهر ارومیه اقلیت‌های مسیحی و ارمنی زندگی می‌کنند که در این ایام پای کار آمده‌اند. بنابراین یکی از نمونه‌های بارز و محور ثقل وحدت ادیان همین اربعین است که شور و شوق فراوانی را نه تنها در بین شیعیان که در میان اهل سنت و سایر دین‌ها نیز به‌وجود آورده‌است.

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی همچنین از حرکت عظیم اربعین به عنوان فرصتی مغتنم برای تبلیغ وقف یاد کرد و گفت: حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد نیات موقوفات کشور و همچنین استان آذربایجان غربی مربوط به عزاداری‌های امام حسین (ع) است. ما در موکب‌ها روی تمام ظروف غذا برچسب موقوفه را می‌چسبانیم تا مردم بدانند مثلا از دویست سال پیش تاکنون این وقف اجرا می‌شود که اینکار به نوعی تبلیغ وقف نیز به حساب می‌آید.

وی درپایان خاطر نشان کرد: مرز تمرچین نسبت به مرز مهران و خسروی که آب و هوای گرمتری داشته و به دلیل فراوانی تردد بسیار شلوغ است،به خاطر قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و خلوت بودن امتیازهایی دارد که می‌تواند مورد توجه زائران قرار بگیرد.

منبع برنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.