خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایگی آزالیا «خواننده رپ» در عربستان مقدسات را با خاک یکسان کرد!

خواننده رپ استرالیایی «ایگی آزالیا» روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان آهنگ معروف خود به نام “Just Wanna” را روی صحنه اجرا کرد. متن این شعر ابیاتی شامل توهین به مقدسات، خدا و انبیاء الهی را دربر دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ایگی آزالیا خواننده رپ استرالیایی پس از اجرای آهنگی در کنسرت خود در عربستان در جریان فستیوال «گیمرها» به دلیل اقدام توهین به مقدسات عبدالعزیز آل الشیخ رئیس هیئت ترفیه را مورد اتهام قرار داد.

وی در جریان کنسرت خود در ریاض، آهنگ معروف خود به نام “Just Wanna” را روی صحنه اجرا کرد. متن این شعر ابیاتی شامل توهین به خدا و انبیاء الهی در بر داشت. او با شعر خود خطاب به خدا و انبیا [در سرزمین وحی] فمنیسم را در برابر آموزه‌های وحیانی قرار داد.

متن شعر توهین آمیزی این رپر استرالیایی:

ای خداوند! بگذار فاش حرفی را به تو بگویم که آن حرف مهم را به انبیائت ابلاغ کنی. که اینجا هیچ مردی وجود ندارد که بتواند ما زنان را متوقف سازد

بر رب‌ النوع زن رکوع می‌کنم؛ نزد الهه‌ زن به خاک افتاده و سجده می‌کنم

هیچ کس قادر به ممانعت ما زنان نیست.‌ ای خدا!! اگر این پیام را دریافت کردی به من و به همه پیامبرانت نیز بگو که

هیچ مردی نمی‌تواند در راه ما زنان، ممانعت ایجاد کند.

موج خشم و دعوت علمای دین به موضع گیری

پس از این حادثه، فعالان شبکه‌های اجتماعی به ویژه سلفی‌ها انتقادات خود را متوجه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و رئیس اداره سرگرمی، ترکی آل شیخ، به دلیل غرب زدگی پادشاهی در دوران خود کردند و سکوت علما را محکوم کردند.

محمد الحسن ولد الددو الشنقیطی، واعظ موریتانیایی، سکوت هیئت کبار علمای سعودی در قبال فعالیت‌های هنری در ریاض را محکوم کرد و گفت:

از علما و وعاظ واکنشی نسبت به این منکرات نمی‌بینید. اما این شرارت‌های بزرگ به دست آنها و در پایتخت آنها رخ می‌دهد. ما هیچ اعتراضی نسبت به این موارد شاهد نیستیم مگر از افرادی که جایگاهی ندارند و در پاسخ اعتراض هم به زندان تهدید می‌شوند.

الددو تاکید کرد: این خیانت جز با توبه خالصانه به درگاه خداوند متعال که کفاره گذشتگان است، از بین نمی‌رود و برطرف نمی‌شود.

این خواننده استرالیایی از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) در پاسخ به انتقادات مدعی شد مسئولین عربستانی قبل از اجرای کنسرت متن کامل موسیقی‌‌ها را بررسی و تایید کرده بودند.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.