خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخست‌وزیر بریتانیا در بازدید از معبد آکشاردهام: پیام معبد «صلح و انسان بهتر بودن» است

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، که برای شرکت در نشست گروه بیست به هند سفر کرده بود به همراه همسرش از معبد آکشاردهام دیدن کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Eastern Eye”؛ در این بازدید که صبح روز یک‌شنبه نوزده شهریور صورت گرفت نخست‌وزیر بریتانیا معبد آکشاردهام را تنها محلی برای عبادت ندانست و افزود: این معبد نقطه عطف ارزش‌ها، فرهنگ و همبستگی هند با دنیا به شمار می‌رود.

وی در این سفر مورد استقبال گرم رهبران دینی معبد و سوامی ها(یک فرقه هندو) قرار گرفت و با معماری و تاریخ معبد آشنا شد.

باید گفت معبد آکشاردهام در قلب دهلی‌نو توسط یک فرقه هندو به نام “باپس سوامیس” و با مشارکت یازده هزار داوطلب و هنرمند ساخته شد.

“هیئتی از نمایندگی معبد آکشاردهام و معبد نیاسدن در انگلستان، در این سفر ریشی سوناک را همراهی می‌کردند.

نخست‌وزیر بریتانیا معماری منحصربه‌فرد معبد آکشاردهام را ستود و “صلح، انسجام و انسان بهتر بودن” را پیام‌های اصلی معبد به جهان عنوان نمود.

وی گفت: از طریق همکاری‌های مثبت و کمکی که شهروندان هندی الاصل بریتانیایی با هند دارند ارزش‌ها و فرهنگ هندی امروزه در بریتانیا مشاهده می‌شود.

نخست‌وزیر بریتانیا قبل از سفرش به هند برای شرکت در نشست گروه بیست به رسانه‌ها گفته بود به اصالت هندی و ارتباطش با هند افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: ارتباطش با هند و مردم هند را حفظ می‌کند.

باید گفت نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ به میزبانی هند و با حضور مقام‌های دیپلماتیک ۲۰ کشور جهان در راشتراپاتی باوان دهلی‌نو و با محوریت مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، اوضاع جنگ اوکراین، امنیت غذایی و انرژی برگزار شد.

ریاست فعلی گروه ۲۰ که به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود به عهده «جی شنکر» وزیر امور خارجه هند است.

آنتونی بلینکن، سرگئی لاوروف و جی گانگ وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه و چین نیز در این نشست شرکت کردند.

منبع: en.adyannews

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.