خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شورای امنیت نهادی بی خاصیت شده است

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازى از مراجع تقلید صبح امروز چهارشنبه در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تبریک سالروز میلاد با برکت حضرت امام جواد(ع) به تبیین فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت. 
وی با استناد به حدیثی از آن امام بزرگوار، برترین اعمال را انتظار فرج دانست و تصریح کرد: انتظار فرج به سه شکل قلبی، لفظی و عملی است. 
  
حضرت آیت الله مکارم شیرازی انتظار عملی را آمادگی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) دانست و گفت: انتظار قلبی و لفظی آسان است و اغلب انجام می شود؛ اما آمادگی عملی مشکل است و انسان همه باید خودش آماده باشد و هم دیگران و جامعه را آماده کند. 
  
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به یاوه گویی های غرب و آمریکایی ها واکنش نشان داد و تصریح کرد: این که می گویند گزینه ها همه روی میز است، این مساوی با بازگشت به قانون جنگل است. 
  
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از بی خاصیتی سازمان های جهانی همچون سازمان ملل و شورای امنیت، تصریح کرد: سازمان ملل به تریبون سخنرانی سالانه و یک تشکیلات کم خاصیت و یا بی خاصیت تبدیل شده است. 
  
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: شورای امنیت نیز با برخورداری برخی کشورها از حق وتو به یک سازمان نیمه جان تبدیل شده است؛ کار به جایی رسیده که کشور ضعیفی همچون عربستان به خودش اجازه می دهد که بدون هیچ گونه مجوزی به یمن حمله کند و حمام خون به راه بیندازد. 
  
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: این که می گویند گزینه ها روی میز است همین است، ما اسم این را می گذاریم قانون جنگل؛ الان نیز بعد از این همه ادعای تمدن به همین قانون بازگشته اند. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: متاسفانه بی خاصیتی این سازمان ها کار را به جایی رسانده که هر کسی دم از گزینه های روی میز می زند، البته این گزینه، بسیار زشت است، لکن بس که تکرار شده زشتی آن نیز از بین رفته است. 
  
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دنیا باید مرکزی داشته باشد که بر امور نظارت کند، تصریح کرد: سوریه و عراق را به این وضع انداخته اند، کاری که داعش می کند نتیجه همین مسائل است، کار عربستان و داعش قانون جنگل است؛ تهدیدهایی که نسبت به ایران می کنند نیز از همین نوع است. 
  
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: عقلای دنیا باید به فکر باشند اگر این وضع ادامه داشته باشد، دنیا هرگز روی امنیت را به خود نخواهد دید، این بی قانونی مطلق اگر در دنیا حاکم شود هیچ گاه آتش جنگ در جهان خاموش نخواهد شد. 
  
این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم خدای متعال مصلح حقیقی را برساند، بشر ثابت کرد که با پای خود نمی تواند این راه را بپیماید و باید دستی از عالم غیب بیاید و این بشر را اصلاح کند، البته عقل ایجاب می کند که خود بشر اقدام کند و اصلاح نسبی ایجاد کند.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.