خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکنجه وحشیانه پیرمرد مسلمان توسط پلیس میانمار

به گزارش ادیان نیوز، یک افسر بودایی میانمار، پیرمرد ۵۰ ساله روهینگیایی را بدون هیچ اتهامی بازداشت و زندانی کرد.
خبرگزاری “اراکان” میانمار در این‌باره گزارش داد، یکی از نیروهای امنیتی میانمار بعد از بازداشت بدون دلیل یک پیرمرد روهینگیایی، چندین ساعت او را به طرز وحشیانه‌ای شکنجه کرد.
پلیس میانماری پس از شکنجه وحشیانه این پیرمرد با دریافت ۳۰۰ هزار کیات از خانواده‌اش، وی را آزاد کرد.
گفتنی است باج‌گیری پلیس میانمار از مسلمانان روهینگیایی با همکاری دولت این کشور و در غیاب سازمان‌های حقوقی بین‌الملل در حال افزایش است.
به عنوان نمونه چندی پیش پلیس میانمار، یک پیرمرد روهینگیایی مقیم ایالت منگدو که در حال کار در مزرعه برنج بود را به اتهام همکاری با سارقان بازداشت کرد و پس از ضرب و شتم وی، ۱۵۰هزار کیات(واحد پول میانمار) از خانواده وی اخاذی کرد تا او را آزاد کند.
مسئولان امنیتی میانمار هم‌چنین یک تاجر مسلمان را به اتهام همکاری با حزبی که فعالیت‌های آن ممنوع اعلام شده است، بازداشت و شکنجه و نهایتا با پرداخت ۱۵۰هزار کیات آزاد کردند.
این تاجر گفت: این اولین باری نیست که چنین بلایی را بر سر او می‌آورند؛ بلکه بارها او را دستگیر کرده و برای آزادی مبالغ ۳۰۰ و ۳۵۰هزار کیات از او گرفته‌اند.
دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در ارودگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.
با گذشت ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.