خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاداش یوتیوب برای یک هندی که اقدامات خود علیه مسلمانان را منتشر می‌کرد

مانیسار یکی از هندوهایی است که از اقدامات خود علیه مسلمانان هندی فلیم‌برداری کرده و در حساب کاربری خود در یوتیوب منتشر می‌کند و این اقدام او با دریافت پاداش از یوتوب مواجه شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، واشنگتن پست گزارشی درباره یکی از هندوها منتشر کرد که عضو گروهی است که خود را گروه «حمایت از گاوها» معرفی کرده است.

این گروه کامیون‌های حامل گاوها که راهی کشتارگاه‌ها هستند و اغلب نیز توسط مسلمانان انجام می‌شود را مورد هدف حمله قرار می‌دهد.

مانیسار مونو، عضو این گروه است که علاوه بر حملاتی که علیه این گروه از مسلمانان انجام می‌دهد، از این صحنه‌ها فیلم می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. این اقدام چنان شهرتی برای او به ارمغان آورده که یوتیوب بابت آن به او جایزه داده است.

در گزارش واشنگتن پست آمده است که گروه مانیسار از سال ۲۰۲۰ شب‌ها با استفاده از خودرو به تعقیب رانندگان حامل گاو پرداخته و در تعقیب و گریز خود از سلاح گرم و شمشیر استفاده می‌کند و سپس این اقدامات را فیلم‌برداری و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

گاوها برای هندوها حیوانی مقدس هستند و به همین دلیل است که از یک قرن پیش کسانی که خود را «نگهبان گاو» می نامند مخفیانه در هند کار می کنند. با این حال، واشنگتن پست می‌گوید به لطف رسانه‌های اجتماعی این افراد علاوه بر به دست آوردن حمایت سیاسی در یک دهه گذشته، افراط گراتر هم شده‌اند.

این درحالی است که این افراد از سوی حزب راستگرای بهاراتیا جاناتا، که حزب نارندرا مودی نخست وزیر فعلی هند است، حمایت و تشویق‌هایی دریافت می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که حزب حاکم، در کنار سایر احزاب راست‌گرای وفادار به آن، از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای جلب حمایت و تسلط هندوها استفاده کرده و حتی گاهی اوقات از خشونت نیز استفاده می‌کند.

واشنگتن پست در گزارش خود آورده است: در ده سال گذشته، بیش از ۱۴۰ حساب مربوط به گروه‌های موسوم به «نگهبانان گاو» را شناسایی کرده است که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها ویدئوهایی از حملات، تعقیب و گریز خودروهای حامل گاو و استفاده از سلاح منتشر می‌کنند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.