خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گرامیداشت سالروز میلاد پیامبر اسلام در مسجد جامع ایستون انگلیس

مسئولین و هیئت امناء مسجد جامع ایستون واقع در بریستول انگلیس با راه‌اندازی مراسم پیاده‌روی سالانه میلاد پیامبر اسلام «حضرت محمد مصطفی (ص)» را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “بی‌بی‌سی” برگزارکنندگان پیاده‌روی سالانه مولود اعلام کردند مسلمانان با برپایی مراسم میلاد پیامبر اسلام نشان دادند در کنار انسان‌هایی که از فقر و جنگ رنج‌برده‌اند، ایستاده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی که امروز یک‌شنبه نه مهر(یک اکتبر) از مسجد جامع ایستون آغاز شد پلاکاردهایی با شعارهای “صلح” در دست داشتند و در مسیر حرکتشان “شیرینی، شکلات و گل” توزیع می‌کردند.

مراسم پیاده‌روی(راهپیمایی) سالانه مولود از بیست سال پیش تاکنون با مدیریت مسجد جامع ایستون و همکاری تمام مساجد واقع در منطقه بریستول انگلیس برگزارشده است.

عبدالمالک، متولی و مدیر مسجد جامع ایستون، گفت بسیار خردسند است که پیاده‌روی سالانه از مسجد آن‌ها آغاز و در همان‌جا پایان می‌یابد.

وی افزود: برگزاری مراسم پیاده‌روی مولود ازاین‌جهت که سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) را گرامی می‌دارد، زندگی پربرکت محمد مصطفی(ص) را مرور می‌کند و پیام صلح و دوستی را به بشریت در کل جهان مخابره می‌کند حائز اهمیت است.

عبدالملک تأکید کرد: مسجد جامع ایستون در بریستول انگلستان از بدو تأسیس تاکنون چهل سال پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته و اسلام درگذر زمان برای معرفی شدن به چالش‌هایی روبرو بوده است.

متولی مسجد جامع ایستون گفت: انتظار دارد پیروان دیگر ادیان نیز حین پیاده‌روی به آن‌ها بپیوندند.

وی افزود: “احساس می‌کنیم پیاده‌روی سالانه به ما این فرصت را می‌دهد تا با تمام جوامع تماس داشته باشیم.”

پیاده‌روی سالانه مولود از ساعت دوازده به‌وقت انگلیسی آغاز و ساعت یک و نیم بعدازظهر به‌وقت آن کشور خاتمه یافت.

باید گفت برگزاری مراسم پیاده‌روی سالانه مولود در این برهه زمانی که اقدامات اسلام ستیزانه در برخی از کشورهای اروپایی ازجمله سوئد و دانمارک به اوج رسیده و تندروان راست افراطی در چندین نوبت به قرآن توهین کرده‌اند در نوع خود اهمیت خاصی دارد.

از سویی هم انگلستان ازجمله کشورهای اروپایی ست که جمعیت مسلمان زیادی را در خود جای‌داده است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.