خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیازمند جنبش جهانی برای حفظ نهاد خانواده هستیم

فاطمه ابراهیمی در بیان راهکاری جهت حفظ بنیاد خانواده گفت: جنبش جهانی حمایت از خانواده طبیعی بر اساس نظام زوجیت با رعایت اصول بنیادین عدالت و انصاف و محبت و مهرورزی را شکل دهیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، خانم دکتر جمیله علم الهدی، شهرداری مشهد و جمعی از مسئولان خراسان رضوی در شهر مشهد برگزار شد.

در این مراسم که ۱۰۰ تن از خبرنگاران و فعال رسانه‌ای از ۴۱ کشور جهان حضور داشتند، آثار برگزیده بانوان فعال رسانه‌ای‌ تقدیر شدند.

فاطمه ابراهیمی مشاور رئیس و سرپرست اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود، ضمن بیان جایگاه رفیع خانواده گفت: خانواده سالم، خانواده‌ای است که با زوجیت بین زن و مرد بر اساس پیمان مقدس شکل می‌گیرد و کانون محبت، انعطاف و رحمت است و همه در کنار هم و حامی همدیگرند و هر فردی از اعضای خانواده امکان و فرصت رشد و توانمندی در همه ی ابعاد را پیدا می‌کند تا به تعالی برسد و زنان به عنوان محور اصلی خانواده جایگاه مهم خود را دریافته و به خوبی در کنار سایر نقش‌ها، ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به فعالیت گروهی اقلیت در پایه گذاری انحاطات اخلاقی و همجنسگرایی با استفاده از دستگاه‌های تبلیغاتی و قدرت رسانه‌ای که باعث فروپاشی خانواده‌ها و از بین بردن شان و کرامت انسان‌ها شده است، گفت: امروز بر همگان اثبات شده است که ماحصل این مبانی فکری و ارزشی جز سقوط اخلاق و فروپاشی خانواده و بحران انسانیت چیز دیگری نیست. اما قدرت و لابی آنها در سازمان ملل متحد به حدی اثرگذار است که این رفتار خلاف فطرت و عمل زشت را به اسم حقوق بشر به جامعه جهانی تحمیل می‌کنند و دولت‌ها یکی پس از دیگری بواسطه فشارهای سیاسی تسلیم خواست غیرعقلانی آنها می‌شوند.

ابراهیمی تأکید کرد: ما متاسفیم که کمیساریای عالی حقوق بشر و شورای حقوق بشر و سایر سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد تحت نفوذ این گروه اقلیت هستند و بشریت را به قهقرا می‌برند. حتی در اتحادیه اروپا، کشورهای مجارستان و لهستان صرفاً به اتهام عدم پذیرش الگوواره‌های دستوری پارلمان اروپا در خصوص پذیرش سبک زندگی همجنسگرایان و دیگر گروه‌های منحرف جنسی، از دریافت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا محروم می‌شوند.

سرپرست اداره زنان و خانواده در ادامه سخنانش، افزود: زوجیت زن و مرد به عنوان مبنای تشکیل خانواده مصرح در اعلامیه جهانی حقوق بشر در روندی تدریجی متاسفانه مورد اغماض قرار گرفته است و شورای حقوق بشر و کمیته ی حقوق بشر و کمیته رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان با نادیده انگاشتن این مساله مهم مبتنی بر خلقت بشری، بر دیدگاه حق انتخاب زن و یا مرد در نوع روابط جنسی و آزادی آن تأکید ورزیده اند و خانواده را در حد یک نهاد عرفی و قراردادی تنزل داده‌اند.

وی در این باره، ابراز کرد: در عصر حاضر نتیجه ی مشروعیت بخشیدن به این دیدگاه‌ها، آزادی روابط جنسی، مشروعیت همخانگی، همجنس بازی و تن فروشی در چارچوب و نظام حقوقی ملل متحد بویژه نظام بین المللی حقوق بشر است. متاسفانه آنها با اغماض از نظام زوجیت مبتنی بر خلقت که در کل هستی ساری و جاری است، در جاهلیت مدرن تعاریف نوظهوری را به عنوان حق بشری معرفی می‌کنند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

ابراهیمی یادآور شد: این فرآیند بسیار خطرناکی است که ما باید با کمک هم در مقابل آن و در مقابل جنگ علیه خانواده مقاومت کنیم و اجازه ندهیم بشریت مورد سوئ استفاده این گروه قرار گیرد.

وی با اعلام وقوع “جنگ جهانی علیه خانواده” افزود: جنگ جهانی علیه خانواده در کنار خداناباوری، اپیکوریسم (لذت گرایی) و نیهیلیسم (پوچ گرایی)، جامعه بشری را برای تبدیل شدن به ابزاری صرف در راستای منافع عده ای حداقلی بیشتر از قبل سوق می‌دهد. همان‌ها که برای تامین منافع بیشترشان، زیست متعالی انسان را به زیست حیوانی تنزل داده و از او موجودی لایعقل می‌سازند.

ابراهیمی در بیان راهکاری جهت حفظ بنیاد خانواده گفت: امروز ما به عنوان نماینده انسان‌هایی که الگوهای فطری و مبانی یک زندگی سالم اخلاقی در نقاط گوناگون دنیا را مورد تأیید و تأکید قرار می‌دهند، باید فارغ از تعلقات جغرافیایی و مذهبی خود، هم پیمان شویم تا بتوانیم ضمن صیانت از الگوهای یک زندگی سالم برای خود و فرزندانمان، این ارزش‌ها را به نسل‌های آتی نیز انتقال دهیم و جنبش جهانی حمایت از خانواده طبیعی بر اساس نظام زوجیت با رعایت اصول بنیادین عدالت و انصاف و محبت و مهرورزی را شکل دهیم.

بنابر اعلام این خبر، نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید با شعار “زنان روشنگری می‌کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.