خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پلیس اسرائیل ۵ نفر را به جرم «انداختن آب دهان» به مسیحیان بازداشت کرد

پلیس اسرائیل امروز چهارشنبه پنج نفر را که مظنون به تف کردن به سمت مسیحیان یا کلیساها در شهر قدیمی قدس بودند دستگیر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسرائیل می‌گوید: یک تیم تحقیقاتی ویژه برای رسیدگی به شکایات فزاینده از حرکات خصمانه علیه مسیحیان تشکیل داده است. در این رابطه ۵ نفر بازداشت شده‌اند. جزئیاتی در مورد هویت افراد دستگیر شده ارائه نشده است.

اعضای جامعه مسیحی کوچک این منطقه گفته اند که با آزار و اذیت و ارعاب فزاینده ای از سوی ملی گرایان افراطی یهودی مواجه شده اند، به ویژه از زمانی که دولت راستگرای تندرو نتانیاهو در اواخر سال گذشته روی کار آمده است. دستگیری‌های روز چهارشنبه در حالی انجام شد که شهر برای راهپیمایی سالانه بیت المقدس آماده می‌شد، رویدادی که معمولاً جمعیت زیادی از جمله هزاران زائر مسیحی را به خود جلب می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی این هفته فیلم‌های ویدئویی را در شهر قدیمی قدس منتشر کردند که نشان می‌دهد یهودیان ارتدوکس، از جمله کودکان کوچک، ظاهراً هنگام عبور از گروهی از زائران مسیحی خارجی به زمین تف می‌کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این حادثه را محکوم کرد و قول داد اقدام فوری و قاطع اتخاذ کند.

وی در پیامی در پلتفرم پیام‌رسان اجتماعی X گفت: اسرائیل کاملاً متعهد به پاسداری از حق مقدس عبادت و زیارت در اماکن مقدس همه ادیان است.

گفتنی است اسرائیل درحالی ادعای حفاظت از ادیان را در قدس اشغالی دارد که این شهر را در سال ۱۹۶۷ به زور اشغال کرده و اعراب را از آن بیرون می‌کند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.