خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنایات ناشی از نفرت مذهبی علیه مسلمانان در انگلستان و ولز افزایش یافته است

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور انگلستان جنایات ناشی از نفرت مذهبی علیه جامعه اسلامی در بریتانیا و ولز در سال گذشته میلادی نه درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “وزارت کشور بریتانیا”، جنایات ناشی از نفرت مذهبی علیه مسلمانان در بریتانیا و ولز در سال های منتهی به مارچ ۲۰۲۳ از هشت هزار و شش صد و دو مورد به نه هزار و سی صد و هشتاد و هفت مورد افزایش یافته است.

بر اساس آمار وزارت کشور بریتانیا سال گذشته نزدیک به ۳۵۰۰ جنایت ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلستان و ولز انجام شد که ۳۹ درصد از کل جنایات ناشی از نفرت را تشکیل می دهد.آماری که این وزارتخانه براساس گزارش‌های پلیس در انگلستان و ولز به دست آورده، ۳۹ درصد از قربانیان حملات ناشی از نفرت را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

وزارت کشور بریتانیا در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳، ۳۴۵۲ حمله علیه مسلمانان را ثبت کرده است. با توجه به اینکه تمام موارد جنایات ناشی از نفرت مذهبی اتفاق افتاده ثبت نشده اند این احتمال وجود دارد که تعداد جنایات ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی که مسلمانان را هدف قرار می‌دهند، بسیار بیشتر از عدد اعلام شده از سوی وزارت کشور انگلستان باشد.

از زمانی که پلیس در سال ۲۰۱۱ شروع به جمع‌آوری آمار جرایم ناشی از نفرت کرد، مسلمانان یکی از اهداف این نوع از جرایم بوده‌اند.

براساس آمار اعلام شده، با ثبت هزار و پانصد و ده مورد جنایت در یازده سال گذشته یهودیان پس از مسلمانان در رده دوم قربانیان جنایات نفرت ناشی از انگیزه های دینی قرار گرفته اند.

آمار وزارت کشور انگلستان نشان می دهد جنایات ناشی از نفرت مذهبی در بریتانیا و ولز در سال های منتهی به مارچ ۲۰۲۳ علیه “مسیحی ها ۶۴۹، سیک ها ۳۰۸، هندوها ۲۹۱ و بودایی ها ۱۹” بوده است.

شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) در واکنش به این آمار، نگرانی عمیق خود را ابراز کرد.

زارا محمد، دبیر کل MCB گفت: اگرچه ارقام هشداردهنده هستند اما تعجب‌آور نیستند. در روزهای اخیر شاهد لفاظی‌های بسیار تفرقه‌انگیزی در گفتمان سیاسی بوده‌ایم که تأثیر مخربی بر زندگی مسلمانان بریتانیا دارد. عادی‌سازی اسلام‌هراسی در بخش‌های مختلف جامعه تنها به تحریک و تشدید احساسات ضد مسلمانان کمک می‌کند. بنابراین تعجب‌آور نیست که نتیجه چنین محیطی، افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان باشد. شورای مسلمانان بریتانیا از دولت می‌خواهد با لفاظی‌های صریح برخی افراد در حزب محافظه‌کار برخورد و پیشرو بودن خود در مقابله با اسلام‌هراسی را نشان دهد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.