خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دالایی لاما به برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۳ تبریک گفت

رهبر مذهبی بودائیان تبت «دالایی لاما» به برندگان جایزه نوبل در رشته پزشکی در سال ۲۰۲۳ تبریک گفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “دی تبت پست”؛ دالایی لاما در نامه تبریکی خود به “وایسمن” و “کاتالین کاریکو” نوشت:” دستاورد و راهی که برای خدمت به دیگران انتخاب کردید و از آن طریق به زندگی خود معنا بخشیدید را ستایش می کنم.”

رهبر بودائیان تبت در پیام تبریکی یازده  مهر(سوم اکتبر) خود به دو پزشک دانشمند برنده جایزه پزشکی نوبل تاکید نمود تلاشی که آنها در رشته پزشکی انجام دادند به تولید واکسن کوید-۱۹ “ام ان آر” منجر شد و نشان داد که علم پزشکی چگونه می تواند در خدمت سلامت بشریت قرار بگیرد.

دالایی لاما افزود:”تحقیقات شما که قبل ازهمه گیری کوید-۱۹ شروع شده بود زندگی های زیادی را در سراسر جهان نجات داد. امروز همه ما درک کردیم که دنیای ما چگونه به هم تنیده شده و جامعه علمی می تواند درایجاد دنیایی امن تر و بهتر برای بشریت نقش مهمی ایفا کند.”

باید گفت دالایی لاما به توسعه علمی برای خدمت بهتر به جامعه اهمیت فراوانی می دهد و پیام تبریکی وی به برندگان جایزه پزشکی نوبل این گفته را تایید می کند.

“درو وایسمن” آمریکایی، استاد دانشگاه پنسیلوانیا، و “کاتالین کاریکو” مجارستانی، استاد دانشگاه پنسیلوانیا” به دلیل دستاوردهایشان در زمینه اصلاحات “نوکلئوزید” موفق شدند جایزه پزشکی نوبل در سال ۲۰۲۳ را کسب کنند. تحقیقات و دستاوردهای آنها به ساخت واکسن موثر “ام آران ای” کوید-۱۹ کمک شایانی کرد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.