مسلمانان که هدف نفرت و تئوریهای توطئه قرار میگیرند، مقصر انفجار جمعیت، شیوع بیماری همهگیر، دست داشتن در بروز مشکلات اجتماعی و سیاسی هستند. این در حالی است که نمایندگان مسلمان در پارلمان نیز از سوی افراطیهای هندو تحقیر میشوند.
به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بدر خان سوری (Badar Khan Suri)، استاد دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج تاون واشنگتن دی سی در یادداشتی به موضوع خشونت علیه مسلمانان هند پرداخت و نوشت: نفرت عنصر اصلی گفتمان روزمره در خیابانها و سیستم سیاسی-اجتماعی کشور شده است و به نیروهای هندوتوا اجازه میدهد تا به کنترل کشور ادامه دهند.
در لحظهای تاریخی، پارلمان جدید اولین جلسه خود را برگزار و درباره موفقیت مأموریت هند در ماه بحث کرد و در همان جلسه یک قانونگذار ارشد از حزب حاکم بهارتیا جاناتا (BJP) فحاشیهای اسلامهراسانه و توهین به مسلمانان را انجام داد.
روز پنجشنبه، ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور)، رامش بیدهری(Ramesh Bidhuri)، نماینده حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) از منطقه دهلی جنوبی، در طول یک مناظره از تمام محدودیتهای مرتبط با گفتار تعصب و نفرت در داخل پارلمان عبور کرد و با حمله لفظی اسلامهراسانه خود علیه نماینده مسلمان مخالف به نام دانش علی (Danish Ali) او را افراطی، تروریست و ملا خطاب کرد. بیدهری حتی او را تهدید به درگیری در خارج از پارلمان کرد.
علی در واکنش به این توهینها گفت: اگر این اتفاق برای من در مجلس افتاده تصور کنید چه بر سر مسلمانان عادی سراسر کشور آمده است.
داستان روزانه توهین به مسلمانان
این داستان رایج زندگی این روزهای مسلمانان در هند است. یک نماینده مسلمان در پارلمان مورد توهین قرار میگیرد و در خیابان، اوباش مسلمانان را لینچ (اعدام غیرقانونی) میکنند و پلیس مشغول ارائه اقدامات فراقضایی علیه مسلمانان با کشتار و تخریب اموال است. اکثریتی که از فرهنگ نفرت پیروی میکنند با حمله لفظی عضو BJP موافق بودند.
دو وزیر سابق کابینه که پشت سر بیدهری نشسته بودند در هنگام توهینهای بیدهری میخندیدند.
راجنات سینگ، از اعضای حزب BJP از این اظهارات ابراز تأسف کرد، البته با یک اگر ! سینگ اظهار داشت: «اگر مخالفان از این اظهارات ناراحت شوند، ابراز تأسف میکنم»
BJP حتی نمیتواند این اظهارات را به صراحت محکوم کند و تازه بعد از ۱۵ روز اخطاری نمایشی به عضو هتاک خود داد.
اسدالدین اویسی، رئیس کل مجلس اتحاد مسلمین (AIMIM) و نماینده مردم حیدرآباد هند، پیشبینی کرد: دور نیست روزی که در پارلمان کشور یک مسلمان را لینچ (اعدام غیرقانونی) کنند.
راهول گاندی (Rahul Gandhi) نماینده کنگره، با علی ملاقات کرد تا از او حمایت اخلاقی کند. بعدها، گاندی اظهار داشت که تمام این تاکتیکهای BJP ابزارهای حواسپرتی برای انتخابات آینده است.
BJP سعی کرد روایتی را ارائه کند که علی با رفتار ناپسند بیذوری را تحریک کرده و مدام بیذوری را سرزنش و او را تحریک میکند که آرامش و خونسردی خود را در گرماگرم بحث از دست بدهد. اعضای BJP افزودند که علی علیه نخستوزیر نارندرا مودی سخنی ناپسند و توهین آمیز و به او اهانت کرد.
با این همه رهبر BJP میداند که به دلیل نفرت از مسلمانان، مورد علاقه (طرفداران خود) است. مودی پس از قتل عام ضد مسلمانان در گجرات در سال ۲۰۰۲ به شهرت رسید..
مسلمان بودن در هند آسان نیست
مسلمانان هر روز در هر زمینهای از زندگی، خواه در مدرسه یا اداره، خیابان یا رسانههای اجتماعی، ایستگاه پلیس یا هر نهاد دولتی دیگر با توهینهایی مواجه میشوند. همه در این مورد یکسان هستند و زندگی روزمره مسلمانان شکننده و آسیبپذیر است.
مسلمانان به خاطر عادات غذایی و شعائر دینی خود مانند حجاب، نماز، اذان یا صرفاً به خاطر مسلمان بودن، با سیلی از سوء استفادهها مواجه هستند. ناامید کردن و از بین بردن شور و شوق مسلمانان نیز تاکتیکی برای سلب حقوق سیاسی آنها و ناتوان ساختن آنها از نظر سیاسی است. تحقیر مداوم آنها، ربودن عزت نفس و وادار کردن آنها به پذیرش آن و سکوت، اگر به حد انفجار نرسد، به کجا میانجامد؟
مسلمانان که هدف نفرت و تئوریهای توطئه قرار میگیرند، مقصر انفجار جمعیت، شیوع بیماری همهگیر، خائنانی که علیه دولت توطئه میکنند، دست داشتن در بروز مشکلات اجتماعی-سیاسی و اقتصادی کشور و غیره هستند. مسلمانان با فراخوانهای آشکار برای خشونت و تحریمهای اجتماعی-اقتصادی علیه خود روبرو هستند.
خدام هندو در خدمت سیاستمداران قرار گرفته و هندوها را در (مجمع مذهبی) تحریک به نفرت نسبت به مسلمانان میکنند. راهپیماییهای مذهبی هندوها بدون پخش موسیقی بلند، سوء استفاده و ایجاد مزاحمت در مقابل یک مسجد یا محله مسلماننشین کامل نیست. هرگونه پاسخی (از سوی مسلمانان) با واکنش متقابل بولدوزرها، برخوردها و جنایات پلیس مواجه خواهد شد.با توجه به اظهارات رهبران بلندپایه BJP، هنگامی که نفرت به عنوان یک سیاست از بالا سرچشمه میگیرد، دو قطبی شدن جمعی و بسیج سیاسی آسان است. مجرمان میدانند که میتوانند بدون مجازات این کار را انجام دهند.
بر اساس گزارش اخیر گروه نظارتی هندوتوا مستقر در واشنگتن، ۸۰ درصد سخنان نفرتانگیز ضد مسلمانان در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در ایالتهای تحت حاکمیت BJP ایراد و زمانی انجام میشود که انتخابات نزدیک است.
این بهانهای میشود که مراقبان گاو (هندوهایی که بر ممنوعیت ذبح گاو نظارت میکنند) در تجارت دام، مردان مسلمان را به وحشت میاندازند. یک پرسنل امنیتی، شهروند مسلمانی را در قطار میکشد؛ راهپیمایی هندو که مسلمانان را در میوات تحریک میکند منجر به شورش در نزدیکی دهلی میشود، معلمی در روستای مظفرنگر از دانشآموزان میخواهد که به یکی از دانشآموزان مسلمان سیلی بزنند. اداره دولتی اموال مسلمانان را به طور غیرقانونی تخریب میکند. دولت اقدامات تبعیضآمیز مانند قانون اصلاح شهروندی را تصویب میکند که در آن همه به جز مسلمانان واجد شرایط هندی بودن هستند. هنگامی که مسلمانان علیه آن اعتراض کردند، با اقدامات دولتی از حبس تا تخریب داراییهایشان، مواجه شدند و رسانهها علیه مسلمانان نفرتپراکنی میکنند.
همه اینها به دلیل سیاست دولت است. به همین دلیل، گروه دیدهبان نسلکشی در گزارشی که در ۱ مارس ۲۰۲۲ منتشر شد، نسلکشی مسلمانان را پیشبینی کرد.
به نام دموکراسی، کثرتگرایی گسترش مییابد. بیش از دویست میلیون مسلمان در قفس این سیستم هستند. آیا در صورت تمایل به کثرتگرایی در یک دموکراسی، دور زدن حقوق اولیه و آزادی عمل به شعائر دینی و زندگی با عزت عملی است؟
به این موضوع اشاره شد که بیدهری پاداش خواهد گرفت. چهار روز بعد از ماجرای مجلس، BJP او را به عنوان نماینده این حزب در شهر انتخابات آتی راجستان منصوب کرد.
اینها علائم بیماری بزرگتری است که هیچ چیزی نمیتواند آن را پنهان کند.