خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امت اسلامی باید نسبت به فلسطین موضع صریح اتخاذ کند

کبار علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای از امت اسلامی خواستند با قرار گرفتن در کنار فلسطینیان مظلوم، موضعی صریح اتخاذ کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کبار علمای بحرین در بیانیه‌ای که صادر کردند، اعلام کردند که «از اقدام شجاعانه و قهرمانانه مردم فلسطین اشغالی در عملیات «طوفان الاقصی» که دشمن وحشی صهیونیستی را تحقیر کرد، حمایت می کنند و در کنار آنها می ایستند. دشمن ثابت کرد که موجودی شکننده است که نمی تواند در مقابل مواضع قهرمانانه ایمان ایستادگی کند.»

کبار علمای بحرین تأکید کردند: «وقتی ظلم صهیونیستی در جنایت، هتک حرمت مقدسات و حمله به بیگناهان به اوج خود می رسد، مقاومت فلسطین موضع قهرمانانه می گیرد و در مقابل این ظلم و این توحش وحشیانه می ایستد، آن هم به گونه‌ای که جهان هرگز شاهد آن نبوده است.»

در این بیانیه همچنین آمده: «ما در کنار استواری افسانه‌ای مردم قهرمان غزه در مقابل حمله وحشیانه صهیونیست ها به این شهر که زنان و کودکان بی‌گناه را در صحنه‌های دلخراش هدف قرار می‌دهد، ایستاده‌ایم. این دشمن وحشی ابزاری جز کشتار مردم بی دفاع و بی گناه در خانه و محل زندگی خود ندارد.»

کبار علمای بحرین از امت‌های اسلامی خواستند که «در این مراحل درگیری موضع روشن و صریحی داشته باشند و حامی و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین، باشند».

شیخ عیسی قاسم، سیّد عبدالله الغریفی، شیخ محمد صالح الربیعی، شیخ محمد صنقور و شیخ محمود الغالی از اعضای هیئت کبار علمای بحرین هستند.

همچنین شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد که عملیات «طوفان الاقصی» درسی برای دولت‌هایی است که با رژیم اشغالگر روابط خود را عادی کرده‌اند و نشان می‌دهد که «پس از امروز دیگر جایی برای احترام به عادی‌سازی نیست. این عملیات ثابت کرد که ادعای ضعف ملت و قدرت دشمن صهیونیستی، ادعایی ساختگی بود.»
شیخ عیسی قاسم در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۱۷ مهر صادر کرد، تأکید کرد: طوفان الاقصی مایه ذلت، رسوایی و ننگ دولت موقت دشمن صهیونیستی شد.
در این بیانیه آمده «پس از امروز جایی برای احساس ضعف، و احترام به عادی سازی و ادب نسبت به دعوت کنندگان به عادی سازی، باقی نمی ماند.»
وی همچنین تصریح کرد: »یکی از مواهب این عملیات این بود که گستاخی دشمن صهیونیستی را در هم شکست و توهم شکست ناپذیر بودن ارتش رژیم صهیونیستی را از بین برد.»

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.