خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیین رونمایی از فیلم سینمایی اخت الرضا برگزار شد

آیین رونمایی از فیلم سینمایی اخت الرضا (ع) و اکران خصوصی فیلم با حضور هنرمندان و علاقه مندان به فیلم و هنر در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیین رونمایی از فیلم سینمایی اخت الرضا (ع) و اکران خصوصی فیلم با حضور هنرمندان و علاقه مندان به فیلم و هنر شب گذشته در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

فیلم سینمایی اخت الرضا(ع) اولین فیلم سینمایی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی تولید شده و در سینما‌های سراسر کشور در حال اکران است.

این اثر سینمایی که سفر بانوی کرامت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم را روایت می‌کند، توسط سازمان سینمایی سوره تولید شده است.

در این مراسم نشان خادمی حرم حضرت معصومه(س) به آقای مجید مجیدی کارگردان سینما اعطاشد و از هنرمندان و عوامل فیلم اخت الرضا(ع) تقدیر شد.

چرا آثار دیگری از پیامبر گرامی اسلام ساخته و تولید نمی شود؟
مجید مجیدی کارگردان سینما و سازنده فیلم «محمد (ص)» با اشاره به ساخت شهرک نور در شهر مقدس قم و لزوم بهره برداری کامل از همه ظرفیت های این شهرک سینمایی گفت: تمام سعی و تلاش ما این بود که شهرک سینمایی نور را به گونه‌ای بسازیم که به مدت‌های طولانی در اختیار سازندگان فیلم‌های مذهبی قرار گیردِ اما متاسفانه از همه ظرفیت‌های این شهرک استفاده‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: ساخت فیلم‌های مذهبی، سختی‌های خاص بسیار خود را دارد و من برای تولید فیلم سینمایی «محمد(ص)» ۷ سال از عمر خود را صرف آن کردم و بعد از ساخت این فیلم امیدوار بودم که هنرمندان دیگر نیز آثار دیگری از پیامبر گرامی اسلام ساخته و تولید کنند؛ اما متاسفانه هیچ فیلم‌هایی در این زمیته ساخته نشد.

وی در ادامه با اشاره به این که من معتقدم جفای بسیاری در حق اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبر گرامی اسلام شده است خاطرنشان کرد: در خصوص شخصیت پیامبر گرامی اسلام با این عظمت تنها دو فیلم درباره ایشان ساخته شده است که این نشانگر این است که در جهان اسلام چقدر در معرفی پیامبر گرامی اسلام به جهانیان جفا شده است و این جفا از جانب خود ما بوده است.

فیلم سینمایی «اخت الرضا» اثر بسیار خوبی است
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به تاسیس شهر مقدس قم در سال ۸۳ هجری قمری اظهار داشت: تاسیس شهر مقدس قم به عنوان شهر شیعی در این سال صورت گرفته است که به دست شیعیان رشد سریعی داشته است.

وی افزود: در زمان امام صادق علیه السلام فردی از قم خدمت ایشان می‌رسد و خادم حضرت اجازه ملاقات با امام صادق علیه السلام را به آن فرد قمی نمی دهد، وقتی امام صادق علیه السلام متوجه می شود که آن فرد قمی است، اجازه ملاقات داده و می فرمایند «او از ماست و شهر قم، شهر عش آل محمد و مأمن فاطمیین است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وجود روایت‌های بسیار در کتاب شریف کافی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از احادیث کتاب کافی از قمی‌ها است و این نشانگر اهمیت قم است و همین امر نیز سبب شد تا حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم اقبال نشان دهد.

وی افزود: ساخت فیلم اخت الرضا علیه السلام در زمان‌های سخت و با تلاش‌های بسیار عوامل آن ساخته شد که الحمدالله اثر بسیار خوبی است و لازم است از بانیان و سازندگان این فیلم تقدیر و تشکر کنیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان اظهار داشت: وجود معنویت در شهر مقدس قم به برکت وجود حضرت معصومه سلام الله علیها و حوزه‌های علمیه می‌باشد.

فیلم سینمایی «اخت الرضا» استفاده از ابزار هنر برای معرفی حضرت معصومه است
حجت الاسلام فلاحی مدیر حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت‌های گوناگون حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در عرصه‌های مختلف فرهنگی اظهار داشت: اهتمام حرم حضرت معصومه سلام الله علیها این است که از ابزار هنر و رسانه در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره‌گیری‌های لازم را داشته باشد.

وی افزود: مسئله ساختن فیلم، مستند و سریال برای معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها و سیره ایشان از سال‌های گذشته مطرح بوده و فیلم اخت الرضا علیه السلام با تلاش‌های بسیار هنرمندان و اهتمام آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ساخته شد.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به خصوصیات حضرت معصومه علیها السلام بیان داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها در عرصه معنویت، عرفان و اخلاق آنچنان بهره‌مند است که در تاثیر ایشان در نفوس، در عصرهای گذشته این مسئله کاملاً مبین و روشن است؛ چراکه علمای بسیاری در شهر قم رشد کرده اند که از سر سفره کریم اهل بیت(ع) ارتزاق کرده‌اند.آیین رونمایی از فیلم سینمایی اخت الرضا برگزار شد

نظارت بزرگان سینما و اعتماد به نسل جوان؛ زمینه ساز تولید آثار فاخر سینمایی

سید مجتبی طباطبایی، کارگردان فیلم سینمایی اخت الرضا در این مراسم از مجاهدت و تلاش تمام دست اندرکاران تولید این فیلم تشکر کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اعتماد مدیران آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به نسل جوان و همیاری شان در تولید آثار سینمای فاخر، اظهار داشت: قطعا با نظارت بزرگان سینما و اعتماد به نسل جوان، تولید کارهای فاخر سینمایی کیفیت و سرعت قابل توجهی خواهد یافت.

گفتنی است در پایان این مراسم فیلم سینمایی اخت الرضا(ع) اکران شد.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.