خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرانسه کریم بنزما را به ارتباط با اخوان المسلمین متهم نمود

به دنبال حمایت کریم بنزما، ستاره سرشناس دنیای فوتبال و عضو کنونی باشگاه الاتحاد عربستان، از مردم فلسطین و محکوم نمودن اسرائیل فرانسه وی را به همکاری و ارتباط با اخوان المسلمین متهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از ” میدل یست مونیتور”، “جرالد دارمانین”، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با شبکه سی نیوز گفت: همان طور که همه می دانند کریم بنزما روابط با اخوان المسلمین دارد.

اخوان المسلمین در فرانسه یک گروه اسلامی ممنوع از فعالیت می باشد که اعضای آن به اتهام ایجاد فضای جهادی دستگیر و محاکمه می شوند.

جرالد دارمانین نیز با استناد به گفته های ” ژیل کپل”، روشنفکر فرانسوی در ارتباط با دنیای عرب، که اخوان المسلمین را به دلیل ایجاد فضای جهادی یک اژدهای خطرناک خوانده بود، اخوان المسلمین را خطرناک دانست.

به دنبال ادعای وزیر کشور فرانسه جمعی از سناتوران فرانسوی نیز خواستار لغو تابعیت فرانسوی کریم بنزما و پس گرفتن توپ طلا از وی شدند.

سناتور والری بویر، نایب رئیس حزب محافظه کار Les Republicains”” در اکس(تویتر سابق) نوشت اگر ادعای وزیر کشور فرانسه درست باشد می بایست تحریم هایی علیه کریم بنزما اعمال شود.

بویر افزود پس گرفتن توپ طلا و لغو تابعیت فرانسوی بنزما می توانند گزینه های خوبی برای تحریم وی باشد.

کریم بنزما، برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ میلادی، بازیکن سابق رئال مادرید اسپانیا و عضو کنونی باشگاه الاتحاد عربستان، در اکس(تویتر سابق) در حمایت از مردم غزه نوشته بود:”برای مردم غزه دعا می کنیم، مردم غزه قربانی بمباران های ناعادلانه که حتی به زنان و کودکان هم رحم نکرد، شدند.”

وکیل کریم بنزما اما ادعای مطرح شده از سوی وزیر کشور فرانسه را رد کرد و گفت کریم بنزما هرگز کوچکترین ارتباطی با اخوان المسلمین نداشته است.

وی تاکید کرد کریم بنزما نیز همانند دیگران که جنایات جنگی در حال وقوع در غزه را محکوم می کنند، تنها احساس همدردی طبیعی خود را بیان کرده است.

وکیل بنزما در عین حال تاکید کرد پرونده ای را علیه اظهارات وزیر کشور فرانسه تنظیم می کند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.