خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جان باختن ۱۸ مسیحی در حمله اسرائیل به کلیسای «سنت پورفیریوس»

دفتر اطلاع رسانی دولت مستقر در نوار غزه اعلام کرد به دنبال حمله اسرائیل به کلیسای ارتدوکس یونان در نوار غزه ۱۸ مسیحی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولت مستقر در غزه، شامگاه جمعه، تلفات ناشی از حمله اسرائیل به کلسیای «سنت پورفیریوس» غزه را اعلام کرد.

دولت حماس مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سنت پورفیریوس در نوار غزه ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۸ نفر مسیحی بوده‌اند.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است رژیم صهیونیستی یک مسجد مسلمانان را در منطقه «جبالیا» در نوار غزه کاملا ویران کرده است.

رژیم غاصب، شامگاه پنجشنبه کلیسای سنت پورفیریوس در نوار غزه سومین کلیسای قدیمی در جهان را که غیرنظامیان برای حفظ جان خود به آن پناه برده بودند، مستقیما هدف حمله قرار داد.

پتریارک ارتدوکس یونان در قدس حمله رژیم اشغالگر به کلیسای مذکور را جنایت جنگی خواند و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل و شورای جهانی کلیساها خواست که رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات به عبادتگاه‌ها و غیرنظامیان تحت فشار قرار دهند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در گزارشی اشاره کرده بود که در پی این حمله یک زن و دختربچه او به شهادت رسیده‌اند.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.