خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خلاء قانونی برای مقابله با عرفان‌های کاذب

به گزارش ادیان نیوز، مهدی دواتگری در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه برای مقابله با عرفان های کاذب در کشور با خلاء قانونی مواجه هستیم، گفت: برخی با شناخت این خلاها فعالیت های غیرقانونی و تبلیغی در این حوزه دارند که به این دلیل طرح مقابله با جریان های انحرافی تهیه شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این طرح که بعد از یک سال کار کارشناسی ۲۱ فروردین ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، افزود: طبق قانون اساسی دین رسمی کشور اسلام و مذهب شیعه است و سایر ادیان و مذاهب دارای کتاب مانند مسیحی، آشوری، کلیمی و زردشتی را به رسمیت می شناسیم و فعالیت های دینی و مذهبی آنان بر اساس قانون در کشور آزاد است.

وی با تأکید بر اینکه ادیان هایی که صاحب کتاب نیستند و توسط برخی تبلیغ می شوند دارای توجیه عقلانی، شرعی و قانونی نیستند اظهار داشت: عرفان های خود ساخته و نوظهور می توانند امنیت ملی را به خطر بندازند و آینده کشور را به صورت جدی تهدید کنند.

دواتگری سکوت اصل ۳۶ قانون اساسی و قانون گذار را در برخورد با این پدیده موجب سو استفاده جریان های کاذب عقیدتی در کشور دانست و افزود: برای جبران این خلا قانونی،تعدادی از نمایندگان تهیه پیش نویسی را برای مقابله و مجازات دست اندرکاران و تشکیل دهندگان این جریان ها انجام داده اند و امید واریم در مجلس به تصویب برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گردانندگان جریان های انحرافی و مذاهب نوظهور از خلاهای قانونی موجود آگاه هستند و با سو استفاده از آن تلاش می کنند به اهداف خود دست پیدا کنند بیان داشت: در قانون کسانی که بر علیه نظام و اسلام تبلیغ کنند مجازات در نظر گرفته شده است و برخی از این جریان ها بدون اینکه علیه اسلام و نظام اقدام کنند به تبلیغ تفکرات مسموم خود در جامعه خصوصا در میان جوانان دست می زنند که این موضوع سبب شده است امکان برخورد با آنان کمتر شود.

نظرات کارشناسان قضایی در تدوین طرح دریافت شده است
دواتگری از ضرورت جامعیت و دربرگیری طرحی برای مقابله با گسترش این پدیده در کشور خبر داد و گفت:ابرای تدوین این طرح به صورت مستقیم با قوه قضاییه گفت و گو نشده است اما صاحبنظران حوزه قضا و قضات زیادی در تدوین آن با طراحان این طرح همکاری کرده اند به گونه ای که می توان این طرح را دارای جامعیت و دربرگیری بالایی برای مقابله با این پدیده دانست.

به گفته نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی، این طرح برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارسال و با دریافت نظرات اعضای این کمیسیون برای تصویب نهایی نمایندگان به صحن فرستاده می شود.

کار فرهنگی مقدم بر کار قضایی شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه برای مقابله با عرفان های نوظهور و ادیان کاذب نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق داریم بیان داشت: باید با انجام کار فرهنگی و بسیج رسانه ها برای تبیین این عرفان های نوظهوربا این پدیده به صورت فرهنگی مقابله جدی کرد چرا که معتقدیم پیشگیری می تواند از گسترش این پدیده در کشور جلوگیری کند.

دواتگری خاطرنشان کرد: دستگیری، محاکمه و مجازات باید آخرین راه برای برخورد با چنین مسایلی باشد چون این روش هزینه بر و سخت است و کار فرهنگی و هزینه در این حوزه می تواند جایگزین خوبی برای باشد.
منبع : فرقه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.