خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک تهران: سران کشورهای مسیحی اسرائیل را تهدید کنند!

اسقف خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک تهران خواستار اقدام عملی از سوی کشورهای مسیحی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در غزه شد؛ به گونه‌ای که مرزهای خود را به روی اسرائیل ببندند و در صورت ورود هواپیماهای اسراییل به غزه، آن‌ها را تهدید کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وانیا سرکیس «اسقف خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک تهران» درباره عملکرد سران کشورهای مسیحی برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: متاسفانه ما انتظارات خیلی بیشتری داشتیم. مثلا در کشورهای اروپایی و مسیحی این مردم بودند که راهپیمایی کردند نه به دستور سران کشورهای خود. متاسفانه سران این کشورها به دنبال فروش اسلحه و ایجاد تفرقه در غرب آسیا هستند.

وی افزود: ما انتظار داشتیم کشورهای اروپایی یا آمریکا واقعا جلوی این جنایت را می‌گرفتند ولی هیچ اقدامی نکردند. با صدور یک بیانیه ساده نمی توان از این مساله مهم گذشت کرد که بگوییم بیانیه دادیم و محکوم کردیم. در حالی که پاپ اعظم رهبر کاتولیک های جهان است و میلیاردها نفر پیرو دارد، تمام کشورهای مسیحی می توانند به آن عمل کنند اما گفتند انتظار داریم دو طرف اسلحه خود را کنار بگذارند درحالی که می توانستند اقدامات جدی تری داشته باشند و این جنایت را محکوم کنند و بگویند که جنایات اسراییل یک نسل کشی و جنایت جنگی است نه این که فقط اسلحه ها را کنار بگذاریم.

وانیا سرکیس ادامه داد: حالا اگر اسلحه ها را کنار گذاشتیم، قرار است چه کاری برای مردم فلسطین انجام دهند؟ اما هیچ اقدامی نکردند. کسی که بخواهد واقعا محکوم کند، باید قاطعانه در سخنرانی و عمل و رفتار از کشورهای دنیا بخواهند که این جنایت جنگی را محکوم کنند. تقریبا اکثر جهان با صهیونیست ها هستند و از آن ها را پشتیبانی می کنند و همانطور که می بینیم فقط رفت و آمد به اسراییل دارند و از این رژیم حمایت می کنند و ما امیدوارم صدایمان را بشنوند و جنایت های اسراییل را محکوم کنند.

این روحانی کاتولیک درباره اقدام عملی سران کشورهای مسیحی برای محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: وقتی می گوییم کشورهای اروپایی و مسیحیت اقدام کنند، یعنی وقتی نمی توانند دروازه های غزه را باز کنند تا کامیون های کمک های مردمی وارد غزه شود، باید بروند التماس کنند تا سازمان ملل از سران مصر بخواهد تا دروازهای خود را به روی مردم غزه باز کند درحالی که اکنون این گونه نیست. آن ها باید همانگونه که به سرزمین های اشغالی می روند و روسای جمهوری و نخست وزیرها به آنجا می روند و در فرودگاه از آنها استقبال می شود، باید اقدام کنند و به این مناطق سفر کنند.

وی درباره نقش سازمان ملل و سازمان های بین المللی گفت: آنچه دیدیم این است که هیچ اقدامی نشده است. با وتو کردن، کار درست نمی شود. باید اقدام کنند. یعنی مرزها را ببندند و جلوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی را بگیرند و بگویند اگر بمباران کنید، ما هم بمباران می کنیم و اگر هواپیمایی وارد سرزمین های اشغالی شد، بگویند ما هم می زنیم. بنابر این باید جلوی آنها قاطعانه بایستند ولی وقتی روبوسی کرده و دست همدیگر را می گیرند. یعنی در عمل به سران رژیم صهیونیستی می گویند که شما آزادید هر کاری انجام دهید.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.