خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توطئه دشمن این است که مذهب را از طریق مذهب از بین ببرد

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار با اعضای شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تبریک ایام بعثت رسول الله(ص)، اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان بعد از حوزه علمیه قم، مهم ترین حوزه است.

وی تصریح کرد: همیشه بزرگانی از حوزه علمیه خراسان برخواستند که آثار آن ها در همه نقاط وجود دارد و بنابراین تلاش مدیران حوزه خراسان باید این باشد که این شجره طیبه همانند سابق برتر شود.

این مرجع تقلید افزود: به حوزه علمیه خراسان افتخار می کنیم و شخصی مدبر نظیر آیت الله طبسی اشراف بر این حوزه دارند و مدیریت ایشان در آستان قدس بر همگان روشن شده است و در حوزه، مدیریت خوبی دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم تحول در حوزه های علمیه با توجه به شرایط زمان تاکید کرد و ابراز داشت: حوزه ها باید نیازهای زمان را برطرف کرده و بر اساس مشکلات زمان، خود را تجهیز کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه، مفاسد اخلاقی را یکی از مشکلات امروز عنوان و تصریح کرد: امروز از خارج و داخل کشور شاهد حضور و افزایش ابزار گناه حتی در منازل هستیم و نمی توانیم دست روی دست بگذاریم، بلکه از طرق صحیح باید جلوی این مفاسد را بگیریم؛ حال اگر قادر نباشیم به طور کامل از بین ببریم، تکلیف ساقط نمی شود و خیلی کارها نیز می شود انجام داد.

این مرجع تقلید بهترین ابزار مبارزه با فساد را طلاب دانست و ابراز داشت: طلاب در ایام تبلیغ به مناطق مختلف اعزام شوند و مسائل اسلامی را مطرح کنند.

وی اعزام مبلغ به مناطق مختلف را برکتی برای اسلام عنوان کرد و افزود: طلبه ها را در هر پست و مقامی هستند به نقش آفرینی در ایام تبلیغ، ترغیب کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان مشکلاتی نیز در اصول و فرع و قرآن مطرح می کنند، یادآورشد: دیگر تیری نمانده است که از سوی معاندین به سمت اسلام، پرتاب نشده باشد؛ هرروز شاهد هستیم که در خصوص قرآن که کلام خداوند می باشد شبهاتی بی اساس مطرح می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به شبهات برخی معاندین اشاره داشت و تصریح کرد: این شبهه را مطرح می کنند که قرآن در خصوص مسئله حجاب مطلبی بیان نکرده است و یا مسئله ربا برای آن زمان بوده و امروز دیگر مطرح نگردد؛ امروز طلاب باید با این شبهات آشنا باشند و از طریق مکتوب پاسخ دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز تکفیری ها و وهابی ها بلایی برای عالم اسلام شده اند، ابراز داشت: برخی از افراد و افکار، آتش زیرخاکستر بودند که با ظهور داعش و افراد بی رحمی که ثمره شوم شجره خبیث وهابیت هستند، آشکار شدند و باید با آن ها مقابله کرد.

این مرجع تقلید بر لزوم تعلیم روش پاسخگویی به شبهات در طلاب تاکید کردند و اظهار داشت: لازم است روش شناسی آموخته شود، چرا که دشمنان به دنبال شیعه ستیزی هستند تا بدبینی ایجاد کنند؛ اما ما اگر از شیوه اهلبیت(ع) استفاده کنیم، قادر به مقابله با آن ها خواهیم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین توسعه سیاسی و فرهنگی تشیع را یکی از مهم ترین عوامل تقویت دشمنی معاندین دانست و ابراز داشت: دشمنان به دلیل پیشرفت های تشیع، شروع به تبلیغات کرده اند و ما نیز در مقابله با آن ها باید مجهز باشیم.

وی بر لزوم تقویت فرهنگ و معنویت در مشهد تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان برنامه های بسیاری برای مقابله با فرهنگ تشیع در مشهد تدارک دیده اند که با برنامه ریزی و تبلیغ با آن ها مقابله شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر ضرورت تاسیس حوزه های علمیه متعدد در حاشیه مشهد تاکید کرد و افزود: ما هم برای اینکه به گفته خود عمل کرده باشیم تاسیس حوزه علمیه ای را می پذیریم و ان شاالله حوزه علمیه مجهزی برای نخبگان به همراه تعدادی خانه اساتید و مسجد و کتابخانه تاسیس کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه مسئولیت مهمی در خصوص مسائل مشهد دارند، یادآورشد: دوره های تبلیغی در پایان ایام هفته در مدارس و مساجد برخی مناطق برگزار شود که دشمن احساس کند ما در آنجا حضور قوی داریم.

وی بر لزوم مقابله با عرفان های کاذب تاکید کرد و گفت: دشمنان می خواهند در مقابل دستگاه اهل بیت(ع)، تشکیلات دیگری را ایجاد کنند و باید مراقب بود؛ توطئه دشمن این است که مذهب را از طریق مذهب از بین ببرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امروز امام زمان(عج) از ما انتظار دارند تلاش و فعالیت بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: نظام اسلامی نیز دست ما را برای تلاش بازگذاشته است و انشاالله مناطق آسیب پذیر نیز تقویت شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه مدیریت حوزه مشهد موفق است و برنامه های ذکر شده خیلی خوب می باشد، گفت: توجه به قرآن بیش از آن که ما فکر می کنیم مهم است؛ ما هرکاری در سایه قرآن انجام دادیم موفق بوده است و از هرنظر به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

این مرجع تقلید در پایان بر لزوم تربیت طلاب مستعد تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه باید امثال مرحوم آخوندخراسانی و شیخ انصاری تربیت کند و نباید صرفا گفت تربیت این علمای بزرگ منحصر به زمان های گذشته بود چرا که هنوز هم استعدادهای خوبی در حوزه هستند.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.