خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعرض به قرآن کریم در آزمون مدارس الازهر

به گزارش ادیان نیوز، در سوال مطرح شده برای دانش آموزان مدرسه وابسته به الازهر از آنان خواسته شده بود که “اشکالات مربوط به بلاغت زبان” را در مثال های ذکر شده مشخص کنند و یکی از آن موارد، آیه ای از قرآن کریم بود.
به نوشته روزنامه مصری “الیوم السابع”، طراح این سوال از دانش آموزان خواسته بود درباره عیوبی که در جملات مشخص شده به بلاغت زبان خدشه وارد می کند، توضیح دهند و آیه قرآنی “ولو ترى إذ المجرمون ناکسو رءوسهم عند ربهم” ازجمله مثال هایی بود که برای این سوال درنظر گرفته شده بود.
” محمد أبو زید الأمیر” رئیس بخش آموزش مدارس وابسته به الازهر در واکنش به این اقدام گفت: این سوال که درمنطقه “أسوان” طرح شده بود، حذف؛ و بارم آن میان دیگر سوالات تقسیم شد.
وی افزود: جایگاه طراح این سوال از مدیرکلی به مدرس تنزل مقام یافت و وی به مدت ۵ سال از طرح سوال برای امتحانات محروم شده است.
گفتنی است، برخی کتب حدیثی و تاریخی اهل سنت حاوی احادیثی عجیب است که به جایگاه قرآن کریم و مصون ماندن آن از تحریف خدشه وارد می کند و دستمایه برخی شرق شناسان و دشمنان اسلام برای تخطئه قرآن کریم و وحی و نبوت شده است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.