خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرانی سازمان ملل از افزایش اسلام هراسی در جهان

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، نگرانی خود را از رشد اسلام هراسی در جهان در پی تشدید جنگ در خاورمیانه ابراز کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آنتونیو گوترش با انتشار پستی در حساب‌رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: من عمیقاً نگران رشد اسلام هراسی و یهودستیزی هستم.

او ضمن تأکید بر اینکه صحنه‌های رنج در خاورمیانه دلخراش است و بر لزوم توقف سخنان نفرت‌انگیز و اقدامات تحریک‌آمیز تأکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد به ضرورت «حفظ کرامت انسانی» با وجود درگیری‌ها اشاره کرد. گوترش پیش‌تر نیز از خطر گسترش درگیری در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان دادن به تشدید آن شده بود. رژیم صهیونیستی با وجود تمام هشدارها و تقاضاها، تمام درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس را رد کرده و گزارش‌های زیادی از حمله این رژیم به بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی و امداد نیز منتشر شده است. تاکنون ۸۹ فرد از کارمندان سازمان ملل در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. به گفته برخی این بدترین آمار تاریخ این سازمان در جریان کمک‌رسانی در حین درگیری‌ها در جهان بوده است.

دبیر کل سازمان ملل در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که سازمان ملل متحد به عنوان مهم‌ترین نهاد جهانی برای حفظ صلح، تاکنون هیچ اقدامی در راستای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایت‌های جنگی این رژیم انجام نداده است، از سویی تمام تلاش‌ها در شورای امنیت برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی نیز به دلیل حمایت همه‌جانبه آمریکا به شکست انجامیده است.

حوادث اسلام‌هراسی اخیراً در سراسر جهان به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در یکی از تلخ‌ترین موارد، یک کودک مسلمان در ایالت ایلینوی آمریکا با ۲۶ ضربه چاقوی پیرمرد ۷۶ ساله صاحب‌خانه به قتل رسید و مادر او نیز به شدت مجروح شد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.