خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مرگ عجیب کارمندان نیروگاه هسته ای اسراییل

به گزارش ادیان نیوز، کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن نشان داده می شود صدها نفر از کارکنان نیروگاه هسته ای دیمونا بر اثر سرطان جان خود را از دست داده اند.
 
در این گزارش تاکید شده که به علت فشارهای امنیتی، خانواده مبتلایان به سرطان مجبور به سکوت اجباری شده اند.
 
 نکته قابل تامل اینکه در حالی یک چهارم کارمندان این نیروگاه جان خود را از دست داده اند که این نیروگاه بیش از ۵۰ سال قبل تاکنون حداقل محل ساخت ۲۰۰ بمب هسته ای بوده است.
 
در همین حال چندی قبل، برخی منابع خبری نیز از خطرات نیروگاه دیمونا و وقوع فاجعه بزرگی که جان فلسطینیان را تهدید می‌کند، هشدار دادند.
 
چندی قبل «محمود سعاده» ، معاون رئیس بخش خاورمیانه در سازمان پزشکان بین‌المللی در مخالفت با جنگ هسته‌ای به رسانه ها گفته بود: آلودگی تشعشعات هسته‌ای مساحت وسیعی از جنوب فلسطین تا شمال آن را در بر می‌گیرد و باعث افزایش بیماری به‌خصوص سرطان شده است به‌طوری که از میان هر سه نفر، یک نفر به بیماری سرطان مبتلاست و علاوه بر آن تغییراتی در نسل جدید فلسطین و ژن‌های آنها به وجود آمده و نتیجه آن نابودی حواس پنج‌گانه است به‌گونه‌ای که حدود ۳۰ مورد در جنوب فلسطین وجود دارد که فاقد حس هستند. علاوه بر آن تولد کودکان ناقص الخلقه و مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی از دیگر عوارض این تشعشعات است.
 
سعاده در ادامه اظهار داشت که پژوهش‌های یک کمیته فنلاندی فاش کرد که ۹۵ درصد هوای آزاد در جنوب فلسطین، آلوده به تشعشعات هسته‌ای است.
 
از سوی دیگر در حالی که عمر فرضی این نیروگاه از دهه هشتاد قرن گذشته به پایان رسیده، اسراییلی ها زباله های هسته ای این نیروگاه را در کرانه باختری دفن می کنند.
 
اما برخی کارشناسان معتقدند که انتشار برخی اخبار از تبعات نیروگاه دیمونا در حالی که تاکنون یکی از خطوط قرمز امنیتی اسراییل محسوب می شود، قابل تامل است. در این باره کارشناسان معتقدند:
 
الف: آثار تشعشات هسته ای بر مردم فلسطین بیش از گذشته در حال نمایان شدن است. فاجعه انسانی نیروگاه دیمونا عملا به نقطه ای رسیده که جلوگیری از انتشار آن برای منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نیز غیر قابل کنترل شده است. به همین دلیل این رژیم تلاش کرده با انتشار یک گزارش کنترل شده در تلویزیون رسمی این رژیم، جهت و کنترل اخبار آینده درباره تبعات دیمونا را در اختیار بگیرد. این رژیم بدین ترتیب تلاش کرده با انتشار اخباری از مبتلا شدن کارمندان صهیونیستی دیمونا به سرطان در افکار عمومی فلسطین نیز موازنه ایجاد کند. 
 
ب: اما برخی کارشناسان پیش بینی می کنند انتشار این نوع اخبار مقدمه چینی رژیم صهیونیستی برای تاسیس یک نیروگاه جدید هسته ای به بهانه خطرناک بودن دیمونا است. به همین دلیل صهیونیست ها برای توجیه ساخت یک نیروگاه جدید در سرزمین های اشغالی این پروژه رسانه ای را راه اندازی کرده اند.
منبع: جهان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.