خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی: تضمین وحدت باید اصلی ترین مطالبه علمای جهان اسلام باشد

معاون امور بین الملل مجمع مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: به نظر می رسد امروز جهان اسلام از هر زمان دیگری برای پس راندن رژیم صهیونیستی و جنایاتش نیرومندتر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مرتضوی معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی در یادداشتی آورده است: دیدار سران کشورهای جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی از هر جهت دارای اهمیت بالایی است. این ملاقات از ابعاد سیاسی، بین المللی، امنیتی، اقتصادی، رسانه ای و … بسیار اتفاق بزرگی محسوب می شود که بعد از سال ها به وقوع پیوست. اما جنبه دیگر این دیدار نیز از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است و آن مساله نزدیکی آحاد امت و تقریب مذاهب اسلامی است؛

مساله ای که گرچه مدت های مدیدی است از اصلی ترین دغدغه های علمای جهان اسلام و نخبگان فرهنگی – مذهبی آن به شمار می رود اما تا ثمرات این دغدغه و تلاش های ناشی از آن در سطح سیاسی نیز به بار نشیند راهی به غایت طولانی همراه با عبور از بسیاری دشواری ها و موانع طی شده که الحمدالله و المنّه نهایتا به خیر کثیری انجامید و جهانیان شاهد دیدار و گفت و گوی زعمای سیاسی این دو کشور بسیار مهم اسلامی در سطوح عالی آن بود.

واقعیت این است که ما مسلمانان همیشه به وحدت و وفاق محتاج و مکلفیم و امروز از هر زمان دیگری محتاج تر و مکلف تر! بنابر شواهد تاریخی هر زمان همه ما آحاد امت خاتم الانبیاء (ص) پشت به پشت هم داده ایم و یکدیگر را یاری کرده ایم، فتوحات بزرگ را رقم زده ایم و خداوند سکینه و آرامشی بر قلوب ما مستولی داشته است از جنس همان سکینه ای که در آن گیر و دار جنگ حنین بر رسول خدا(ص) و مومنین نازل شد: «ثم انزل الله سکینته علی رسوله و علی المومنین» و خدا می داند امروز ما در میانه معرکه ای که قصابان غاصب در غزه رقم زده اند، چقدر محتاج و مشتاق آن سکینه الهی هستیم.

امروز که قلب هر مسلمانی برای تپش های مضطربانه کودکان فلسطینی می تپد تفاوتی نمی کند در غزه باشی یا بیروت، در ریاض باشی یا تهران، در دوحه یا جاکارتا، در صنعا یا استانبول و … کافی است محمد(ص) پیامبرت باشد و قرآن، کتابت و کعبه، قبله ات تا تمام همت و توان خود را مصروف حرکتی کنی در راستای متوقف کردن جنایات صهیونیسم.

با همه دشواری هایی که در این مسیر وجود دارد اما به نظر می رسد امروز جهان اسلام از هر زمان دیگری برای پس راندن رژیم صهیونیستی و جنایاتش نیرومندتر است؛ نیرویی که از کنار گذاشتن تفرقه ها و تجمیع اراده ها نشات گرفته و دلهره و وحشت را بر دل دشمنانی انداخته که روی تفرقه ها و گسست های ما حساب های گزاف کرده بودند.

دیدار رییس جمهور ایران و محمد بن سلمان ولیعهد پادشاهی سعودی هرچند اهمیتی بی بدیلی دارد اما حتما کافی نیست. تداوم این اتفاق بزرگ باید تضمین شود و ارتباط موثر و مستمر این دولت ها و مجموعه کشورهای اسلامی با یکدیگر باید به یکی از اصلی ترین مطالبات علما، فقها، روشنفکران و نخبگان فرهنگی و مذهبی جهان اسلام تبدیل شود؛ مطالبه ای مدنی، فرهنگی – و به ویژه شرعی و مذهبی – که دیگر شاهد بالا گرفتن شعله های تخاصم و آتش افروزی دشمنان اسلام نباشیم.

آری وحدت تنها اسم رمز پیروزی نیست بلکه دستور شرعی و تکلیف دینی ما نیز هست.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.