خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیسی: کشورهای اسلامی ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی اعلام کنند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، از کشورهای اسلامی خواست ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی اعلام کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “نیو عرب”، رئیس جمهور ایران روز گذشته یک شنبه بیست و یکم آبان در نشست اضطراری رهبران کشورهای اسلامی و عرب در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، به حملات اخیر هوایی و زمینی اسرائیل در غزه اشاره و تاکید نمود کشورهای اسلامی می بایست ارتش رژیم اشغالگر و متجاوز اسرائیل را یک سازمان تروریستی تلقی کنند.

آقای رئیسی از سویی هم از کشورهای اسلامی عرب که روابط خود را با اسرائیل عادی ساخته اند خواست روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

آقای رئیسی در اولین سفر رسمی اش به عربستان پس از برقراری روابط عربستان و ایران در ماه مارس گذشته در نشست سران کشورهای عرب و  اسلامی خواستار حمایت بیشتر آنان از مردم فلسطین شد.

نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عرب در حالی به همت سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب برگزار شد که از آغاز حملات هوایی اسرائیل به غزه تاکنون بیش از یازده هزار غیرنظامی فلسطینی که بیشترشان زنان و کودکان هستند کشته شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در جنگ اسرائیل در غزه بیش از چهار هزار و پانصد کودک جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهور ایران قطع همکاری های سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را گام های مهمی دانست که کشورهای اسلامی می بایست بردارند.

آقای رئیسی گفت: “تحریم تجاری رژیم صهیونیستی به ویژه در عرصه انرژی باید در اولویت کشورهای اسلامی قرار گیرد.”

وی آمریکا را به دلیل حمایت های مالی و نظامی از اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور ایران گفت:” ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در غزه از سوی آمریکا راه اندازی شده و سوخت آن نیز از سوی واشنگتن فراهم می گردد.”

آقای رئیسی تاکید کرد بدون شک فرمانده اصلی و متحد اصلی جنایات غزه آمریکا می باشد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.