خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هیأت وزرای عرب و مسلمان در سفر به چین خواستار آتش بس فوری در غزه شدند

هیأت وزرای عرب و مسلمان در سفر روز دوشنبه خود به چین خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از رویترز هیأت وزرای عرب و مسلمان متشکل از وزرای خارجه کشورهای عربستان، اردن، مصر، اندونزی، فلسطین و سازمان همکاری های اسلامی همچنین بر پایان دشمنی ها و فراهم شدن امکان ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم غزه تاکید کردند.

هیات وزرای عرب و مسلمان در اولین دور از سفرهایشان جهت تلاش برای پایان جنگ در غزه عازم پکن شدند.

هیات مذکور قرار است با مقامات پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار و در مورد برقراری آتش بس در  غزه گفت و گو کنند.

این هیات قرار است فشار لازم را بر غرب وارد کند تا بهانه اسرائیل برای حملات گسترده در غزه را رد نماید.

باید گفت اسرائیل به بهانه دفاع از خود حملات گسترده ای را به غزه انجام داده و هزاران فلسطینی بی گناه را به خاک و خون کشیده است.

هیات وزاری عرب ومسلمان دردیدار با “وانگ یی”، دیپلمات ارشد چینی، خواستار ارسال کمک های بشری به غزه و پایان جنگ در فلسطین شدند.

فیصل بن فرهان السعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی که از اعضای هیات وزرای عرب و مسلمان اعزامی به چین می باشد گفت:”ما به چین آمده ایم تا پیام روشن توقف هرچه سریع تر جنگ و کشتار در غزه را به جهان مخابره کنیم.”

این در حالی ست که نشست اضطراری کشورهای مسلمان و عرب چند روز پیش در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد. شرکت کنندگان این نشست که به همت سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب برگزار شد از دادگاه بین المللی جرایم خواست جنایات جنگی و جنایات ضد انسانی که اسرائیل در غزه مرتکب شده است را بررسی کند.

نشست ریاض به نوعی تلاش های اخیر عربستان سعودی برای فشار به آمریکا و اسرائیل برای پایان دشمنی در غزه به شمار می رفت.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، گفت در افتتاحیه نشست ریاض گفت رهبران عرب و مسلمان گردهم آمده اند تا پیام تلاش رهبران  عرب و مسلمان برای پایان جنگ در غزه را به گوش همگان برسانند.

سامه شکری، وزیر امور خارجه مصر، در “اکس”(تویتر سابق) نوشت به همتای چینی اش گفته است کشورهای عرب و مسلمان خواستار نقش قوی تر قدرت های بزرگ از جمله چین برای توقف حملات اسرائیل به نوار غزه می باشند.

وی افزود متاسفانه قدرت های بزرگ همواره بر جنایات اسرائیل در غزه سرپوش گذاشته اند.

باید گفت در حملات گسترده هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه تاکنون سیزده هزار فلسطینی کشته شده اند که پنج هزار و پانصد نفرشان را کودکان و سه هزار و پانصد نفر را زنان تشکیل می دهند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.