خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بایدن بابت نادرست خواندن آمار تلفات جنگ غزه عذرخواهی کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در دیدار با رهبران مسلمانان آمریکا بابت نادرست خواندن آمار تلفات جنگ در غزه عذرخواهی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “واشنگتن پست” بایدن یک روز پس از اظهارات جنجالی اش در مورد آمار تلفات غیرنظامیان در حمله اسرائیل به غزه با پنج تن از رهبران  برجسته مسلمانان آمریکا دیدار کرد.

جو بایدن در بیست و پنجم اکتبر طی اظهاراتی درستی آمار تلفات  غیرنظامیان در جنگ غزه که از سوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام شده بود را زیر سوال برد.

بایدن با تروریست خواندن گروه حماس افزود: “تصور نمی کنم فلسطینی ها در مورد اینکه چند نفر در جنگ غزه کشته شده اند راست بگویند.”

جو بایدن گفت مطمئن است افراد بی گناه در غزه کشته شده اند اما این بهای جنگ افروزی  است.

این اظهارات جو بایدن خشم مسلمانان در کشورهای اسلامی و نیز مسلمانان داخل آمریکا را برانگیخت.

رئیس جمهور آمریکا اما در دیدار با رهبران سرشناس مسلمانان در آمریکا از اظهارات خود اظهار پشیمانی نمود و افزود از خودش بابت این اظهارات ناامید شده است.

رهبران مسلمان هم از سویی در دیدار با جو بایدن اذعان داشتند بسیاری از افرادی که از جنگ در غزه متاثر شده اند را می شناسند.

این رهبران مسلمان از جو بایدن خواستند نسبت به فلسطینی ها همدردی بیشتری نشان دهد.

این در حالی ست که براساس اعلام رسانه های آمریکایی جو بایدن تحت فشار یک گروه بیست نفره در درون دولتش که خواستار تدوین استراتژی خاصی از سوی بایدن برای توقف کشتار غیرنظامیان در غزه می باشند، قرار دارد.

دولت بایدن از یک سو حمایت کامل آمریکا از اسرائیل را اعلام داشته و از سوی دیگر بر توقف جنگ جهت ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و آزادی گروگان ها تاکید کرده است.

از سویی هم بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آراء مسلمانان این کشور نیاز دارد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.