خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر حزب راست افراطی سوئد پیشنهاد ممنوعیت مساجد جدید و تخریب مساجد موجود را داد

آکسون «رهبر حزب راست افراطی» گفت که اعتراضات ضد اسرائیلی و حمایت رسانه‌های سوئدی از فلسطین از مساجد سرچشمه می‌گیرد و به این ترتیب پیشنهاد تخریب آنها را می‌دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رهبر حزب راست افراطی در سوئد روز شنبه ۲۵ نوامبر پیشنهاد ممنوعیت ساخت مساجد جدید و تخریب مساجد موجود را مطرح کرد.

جیمی آکسون، رهبر دموکرات‌های سوئد، که از دولت ائتلافی اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد حمایت می‌کند، در مراسمی در شهر واستراس در جنوب شرقی این کشور گفت که مهاجران نباید حق ساخت مساجد جدید را داشته باشند.

آکسون که از اعتراضات ضد اسرائیلی و حمایت رسانه‌های سوئدی از فلسطین ناراحت است، گفت که این اعتراضات از مساجد سرچشمه می‌گیرد و به این ترتیب پیشنهاد تخریب آنها را می‌دهد.

وی همچنین خواستار ممنوعیت ساخت و ساز جدید مساجد شد.

به گفته آکسون، «در درازمدت، ما باید شروع به تصرف و تخریب مساجدی کنیم که تبلیغات ضد دموکراتیک، ضد سوئدی، همجنس‌گرا هراسی و یهودستیزانه از آنجا نشأت می‌گیرد».

حزب دموکرات سوئد، با ریشه نازی، پس از انتخابات سراسری سال گذشته به دومین حزب بزرگ پارلمان تبدیل شد.

انتقادها به پیشنهاد تخریب مساجد

اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد به این اظهارات آکسون واکنش نشان داد و به خبرگزاری «TT» گفت: تمام افراد در سوئد بر اساس اصل برابری در آزادی باورهای دینی زندگی می‌کنند و از حق آزادی مذهبی برخوردار هستند. اماکن مذهبی در سوئد را تخریب نمی‌کنیم.

مایکل سهلین، سفیر سابق سوئد در آنکارا نیز به شبکه «SVT» گفت: اظهارات آکسون در مورد تخریب مساجد در چنین برهه حساسی برای تصویب درخواست عضویت سوئد در ناتو، یک اتفاق منفی است.

سهلین ابراز داشت: ترکیه می‌دانست که حزب دموکرات در گذشته اظهارات دردسرساز داشته اما در این شرایط، اظهارات رهبر حزب مبنی بر تخریب مساجد یک وضعیت افراطی و بسیار ناگوار است. اظهارات اخیر آکسون بار سنگین دیگری بر سوئد در خصوص عضویت در ناتو وارد کرد.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.