خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راشد الغنوشی: طوفان الاقصی همانند طوفان نوح ناخالصی ها را از جهان اسلام زدود

راشد الغنوشی در نامه‌ای از زندان: عملیات سیل الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر آغاز شد، هدیه مردم غزه به امت اسلامی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، راشد الغنوشی رئیس پیشین مجلس نمایندگان تونس و رئیس حرکه النهضه تونس در نامه ای از زندان که توسط دخترش سمیه الغنوشی در حساب توئیتری ایکس منتشر شد نوشت: عملیات سیل الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر آغاز شد، هدیه مردم غزه به امت اسلامی است.

وی در دومین پیامی که از زندان می نوشت، افزود: این زندان نیروی تجدید، انگیزه، بسیج، بیداری و بیداری و شعار قهرمانی ملت است. طوفان الاقصی نشان دهنده تجدید تمدن و احیای ملت است.

الغنوشی در پیام خود گفت: فلسطین در کنار مسجد الاقصی مسئله محوری امت است و مسجد الاقصی مرکز حاکمیت اسلامی و میزان و نشانی سربلندی و حاکمیت امت است. مسجدالاقصی قلب تپنده جهان اسلام است و حضور هر موجود مزاحم در قلب جهان اسلام هشدار دهنده خطر است و این امر مستلزم بسیج برای مقابله با این تهدید وجودی است.

راشد الغنوشی با بیان اینکه آزادی فلسطین باری بر دوش جهان اسلام نیست، بلکه اهرمی برای امت مسلمان است و این موضوع بیش از آنکه باری بر دوش او بگذارد، به حامل خود می گوید: موضوع آزادی فلسطین باید در کانون تحرکات جهان اسلام باقی بماند.

وی ادامه داد: فلسطین آیه ای از کتاب و سوره ای از قرآن است، هر که آن را حمل کند، حامل کتاب است و هر که آن را ترک کند، کتاب را ترک کرده است.

الغنوشی عملیات سیل الاقصی را مایه برکت دانست و گفت: امروز سیل الاقصی هدیه مردم غزه به امت اسلام است و نیروی تجدید، انگیزه، بسیج، بسیج، بیداری، بیداری و شعار است. هدف آزادی فلسطین، جوانان را اعتلا می بخشد، آنها را سیاسی می کند و آنها را از دغدغه های کوچک به سمت مسائل کلان ملت و بشریت می کشاند.»

راشد الغنوشی روند «طوفان الاقصی» را به «طوفان نوح» تشبیه کرد که تمام جهان را زیر آب می برد و دوباره آن را بازسازی می کند تا جهان انسانیت رونق و از همه چیز پوسیده نجات یابد.

الغنوشی در پایان پیام خود گفت: این تجدید اسلام، تجدید انسانیت و نویدبخش جهانی جدید است: دنیای آزادی، عدالت، برادری و برابری.

لازم به ذکر است که الغنوشی از زمان دستگیری خود در ۱۷ آوریل سال گذشته توسط نیروهای امنیتی پس از یورش به منزلش در زندان به سر می برد تا اینکه دادگاه حکم به زندانی شدن وی بخاطر اظهارات تحریک کننده علیه امنیت تونس را داده است.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.