خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت دانشجویان مسلمان به اتهام شادی برای باخت هند در جام جهانی کریکت

پلیس هند چند دانشجوی کشمیری را به خاطر آنچه ابراز شادی و خوشحالی بعد از باخت تیم ملی کریکت هند در جام جهانی خواند، بازداشت کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات کشمیر تحت کنترل هند هفت دانشجو را تحت یک قانون ضدتروریسم به اتهام جشن گرفتن شکست هند در فینال جام جهانی کریکت در اوایل ماه جاری دستگیر کردند که این دستگیری انتقادات شدیدی را به دنبال داشته است. دانشجویان دانشگاه علوم و فناوری کشاورزی «شیر کشمیر» تحت قانون پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی که توسط چندین گروه حقوقی ظالمانه تلقی می‌شود، محاکمه شده‌اند.

این قانون که تأمین وثیقه را تقریباً غیرممکن می کند، عمدتاً توسط دولت ملی گرای هند علیه مخالفان سیاسی و فعالان مسلمان استفاده شده است.

پلیس گفته این دانشجویان را با گزارش دیگر دانشجویان مبنی بر خوشحالی از باخت تیم ملی کریکت هند به استرالیا دستگیر کرده است. دانشجویان غیر محلی در پردیس «شوهاما» در منطقه گاندربال کشمیر مرکزی مدعی شدند که هفت دانشجوی کشمیری پس از شکست هند در بازی، شعارهایی علیه هند و به طرفداری از پاکستان سر دادند.

گفتنی است هند به ایراد فشار بی‌امان به مردم مسلمان کشمیر متهم است. دولت هندو و ملی گرای فعلی در دهلی نو چند سال پیش به مدت شش ماه اینترنت را در این منطقه قطع کرده و خودمختاری این منطقه را لغو نمود. مسلمانان هند به خصوص در کشمیر دولت نارندرا مودی را به تبعیض و نژادپرستی علیه خود متهم می‌کنند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.