خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادگاه اتحادیه اروپا: کشورها می‌توانند نمادهای مذهبی را در محیط کار ممنوع کنند

دادگاه اتحادیه اروپا در رای خود اعلام کرد: دفاتر دولتی در اتحادیه اروپا می توانند پوشیدن نمادهای مذهبی را در محیط‌های کاری ممنوع کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه اتحادیه اروپا حکم داده است که دفاتر دولتی در سراسر اتحادیه اروپا می توانند به منظور بی طرفی، استفاده از نمادهای مذهبی مانند روسری را ممنوع کنند، اگرچه تاکید کرده است که چنین محدودیت هایی باید به طور یکسان برای همه کارمندان اعمال شود و در چارچوب قانون هر کشور عضو باشد. در این تصمیم که روز سه‌شنبه توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا منتشر شد، چنین ممنوعیت‌هایی به منظور اجرای «محیط اداری کاملاً بی‌طرف» مجاز خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «چنین قاعده‌ای تبعیض‌آمیز نیست، اگر به‌طور کلی و بدون تبعیض برای همه کارکنان آن دولت اعمال شود و محدود به آنچه کاملاً ضروری است، باشد؛ ممنوعیت پوشاک یا نمادهای مرتبط با اعتقادات فلسفی یا مذهبی باید به طور مساوی اعمال شود».

ورود دادگاه عالی اروپا به این ماجرا پس از آن بود که به یکی از کارمندان مسلمان شهرداری آنس، در شرق بلژیک گفته شد که او نمی تواند در محل کار روسری بپوشد.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.